Bancaixa concedeix 645.000€ en ajudes a projectes de la targeta voluntariat

Bancaixa ha destinat 645.169 euros a les associacions premiades en la 5a convocatòria Ajudes Targeta Voluntariat.

A la vista de la creixent importància del fenomen migratori, Bancaixa ha dedicat esta convocatòria al foment i suport de programes que, en el camp de la immigració i la cooperació, incorporen la participació dels ciutadans per mitjà de l’acció social. L’aportació de Bancaixa correspon al 0,7% de les compres efectuades amb la Targeta VISA Voluntariat durant l’any 2005.

En esta convocatòria s’han presentat 98 projectes, el que representa un increment del 27% respecte a la convocatòria anterior. Els projectes, encara que majoritàriament s’orienten a programes a Llatinoamèrica, també compten amb representació d’Àsia i Àfrica.

Des de programes de formació, fins a microcrèdits, passant per desenvolupament d’àrees rurals i comerç solidari, són les principals destinacions d’unes ajudes que poden arribar a aconseguir els 30.000 euros en el cas de major dotació.

Bancaixa entén la dificultat que es presenta a les entitats sense ànim de lucre per portar avant els projectes. Per este motiu, dedica part del seu esforç a contribuir al funcionament regular d’estes associacions.

En este sentit, cal destacar que Bancaixa va ser pionera amb el llançament de la targeta Voluntariat, i gràcies a l’èxit d’esta, l’entitat va donar 525.000 euros a 19 organitzacions dedicades a projectes d’Immigració, Codesenvolupament i Cooperació Internacional en 2005.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 72 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 24%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats, com també en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.

Bancaixa és la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per actius, volum de negoci i beneficis, i el sisé grup financer espanyol. Al tancament de l’exercici 2006, l’entitat va aconseguir un volum de negoci de 145.007 milions d’euros, amb un benefici de 796 milions d’euros, un 139,7% més que l’any anterior. El grup compta amb més de 1.500 sucursals a Espanya, i també amb presència internacional a Miami, Xangai, Cancun, Milà, Roma, París, Londres, Munic, Lisboa i Varsòvia.

En esta edició, les ONG seleccionades són les següents:

ENTITAT

LOCALITAT

TÍTOL DEL PROJECTE

Colectivo Sur Cacarica

València

Enfortiment de l’acompanyament psicosocial a població desplaçada a Colòmbia i creació de xarxes de solidaritat entre esta població i la comunitat colombiana a València

Corporación Sisma Mujer

Alacant

ANMUCIC. Enfortiment Institucional de l’Asociación Nacional de Mujeres Campesinas, Indígenas y Negras de Colombia (ANMUCIC) per mitjà d’estratègies integrals de representació jurídica i generació d’ingressos

ACSUD-Asociación para la Cooperación con el Sur “Las Segovias”

València

Enfortiment organitzatiu, educació intercultural i turisme comunitari amb la població indígena equatoriana resident a la Comunitat Valenciana

Asamblea de Cooperación por la Paz

València

Sensibilització de la societat civil valenciana, amb especial incidència en la població immigrant, sobre l’impacte de la cooperació al desenvolupament per mitjà de la millora de les condicions educatives del Centro Técnico Ernesto Ponce Hondures

Asociación Rumiñahui Hispano- Ecuatoriana para la Colaboración al Desarrollo

Madrid

Informació i orientació jurídica dirigides a població immigrant i famílies d’origen

Asociación Jovesolides Valencia

Paterna

Enfortiment de la xarxa internacional d’associacions Jovesolides i de la xarxa internacional de residències d’estudiants (Amèrica Llatina i Comunitat Valenciana) II

Amanecer Solidario

València

Desenvolupament comunitari en zones rurals i urbano-marginals d’El Salvador, mitjançant iniciatives solidàries productives per enfortir condicions i millorar la qualitat de vida de famílies

ACULCO-Asociación Socio-Cultural y de Cooperación Socio-Cultural para Colombia e Iberoamérica

Collir futur III fase: Comerç Solidari

Asociación Àgora

Cooperació amb Porto Alegre per a combatre l’analfabetisme

Psicólogos Sin Fronteras

València

Visa per a un somni, prevenció de les conseqüències de la Immigració forçada des de Bolívia

Fundación Agricultores Solidarios

Barcelona

Potenciar el desenvolupament humà dels temporers i temporeres immigrants en el marc del codesenvolupament circular

Asociación Santa Bárbara de Onda de Paises Hispanoamericanos

Onda

Els d’ací, els d’allí

ACOEC-Asociación para la Cooperación con Ecuador

València

Sensibilització i capacitació per a la integració de l’immigrant equatorià en la gestió de projectes de codesenvolupament, per al benestar integral de la família equatoriana.

ISCOD-Fundación Instituto Sindical de Cooperación al Desarrollo

València

Integració des dels mitjans de comunicació

Asociación WAFAE

Barcelona

Formació en noves tecnologies per a la integració i el codesenvolupament

Comunidad Islámica de Valencia

3r Congrés Nacional a València per al diàleg intercultural

Asociación de Colombianos de Valencia

València

Enfortiment organitzacional i missional de l’Asociación de Colombianos de Valencia

Colombianos en Elx en solidaridad con el inmigrante

Elx

Camí per a joves immigrants

CERAI-Centro de Estudios Rurales y de Agricultura

València

Rehabilitant Cultures II: Rehabilitació Històrica Cultural i Arquitectònica per a joves de la Comunitat Valenciana en països en via de desenvolupament (Orà, Algèria)

FEDA-Fundación Ecuatoriana de Derecho Ambiental

Almoradí

Integramujer, mujeríntegra

Ecuatorianos y Latinoamericanps Rumiñahui de Elche

Elx

Centre de voluntariat immigrant

Asociación Inmigración Latina

Torrevieja

Projecte Banc de Famílies

Farmacéuticos Mundi

València

Millora de la salut sexual i reproductiva, l’enfortiment del lideratge comunitari i la participació de les dones en Matagalpa, Nicaragua.

AVAR-Associació Valenciana d`Ajuda al Refugiat

València

Actuació integral per a la prevenció de la immigració juvenil indocumentada i l’enfortiment de les capacitats de codesenvolupament en Beni Mellal (El Marroc)

Fundación de la C.V. Conjunto de San Juan del Hospital de Valencia

València

Projecte “Escuela de Madres” del Voluntariat de l’Església de Sant Joan de l’Hospital

ASTI-Asociación de Solidaridad con los Trabajadores Inmigrantes – Secretariado Diocesano de Migración de Orihuela-Alicante

Alacant

Servici d’atenció a l’estructura del sistema familiar des de la dona immigrant

Comisión Española de Ayuda al Refugiado

València

Atenció Jurídica a Migrants Refugiat/des, amb èmfasi en aquells/elles que presenten doble situació de vulnerabilitat

Asociación España con ACNUR (Comité espanyol de l’ACNUR )

València

Integració socioeconòmica de la població refugiada a Costa Rica: Programa de Microcrèdits

Fundación Codespa

Mislata

Promoció i construcció de processos de participació social, econòmica i política de la dona en el municipi de Langue (Hondures )

Globalmon-Associació de Solidaritat amb l’Àfrica negra

Gandia

Construcció d’una escola primària. Equipament bàsic i formació de 6 mestres a Bongpor. Txad

Fundación Mainell

València

Construcció d’una àrea d’internat en el Centro de Capacitación Profesional Tagua per a alumnes joves indígenes i de zones rurals de l’interior del país, de recursos escassos

ONGD Amics del Tercer món

València

Construcció de cases per als professors de la nova escola secundària de Ressano García. Moçambic

Cáritas Diocesana de Segorbe-Castellón

Castelló de la Plana

Projecte de formació i sensibilització: Veig, Veig Només forasters?

Premsa Fundació Bancaixa