Bancaixa convoca els emprenedors a una nova edició dels seus premis anuals amb una dotació de 425.000 euros

Bancaixa ha obert la convocatòria del XVI Premi Bancaixa Joves Emprenedors, el programa anual de la seua Obra Social amb el qual fomenta la iniciativa empresarial entre la joventut i que compta amb una dotació de 425.000 euros. Els emprenedors tenen de termini fins al pròxim 30 de juny per presentar els seus projectes a esta convocatòria, que premia 40 iniciatives empresarials cada any en les seues tres categories:

– Empreses de base tecnològica. Poden optar a esta categoria empreses que estan ja en funcionament i que són productores de béns i servicis. Han d’estar compromeses amb el disseny, desenvolupament i producció de nous productes, i/o processos de fabricació innovadors, mitjançant l’aplicació sistemàtica de coneixements tècnics i científics. En esta categoria es concedeixen 10 premis amb una dotació de 15.000 euros cadascun, i altres 5 premis extraordinaris per un import de 15.000 euros cadascun, entre els guanyadors, després d’un seguiment de la trajectòria de les empreses en els 6 mesos següents.

Empreses tradicionals i/o socials . Esta categoria està dirigida a empreses ja en funcionament, productores de béns i servicis relacionats

amb els sectors tradicionals i/o enfocades a la millora social, i entre les quals es reparteixen 10 premis de 10.000 euros cadascuna.

Projectes d’empreses , dirigides a iniciatives que encara no estan en funcionament. Poden pertànyer a qualsevol sector. El requisit bàsic hi és que compten amb un pla d’empresa ja desenvolupat. A més, es valora el fet que el projecte es trobe en la fase final i pròxim a crear-se com a empresa. Entre els projectes presentats, Bancaixa en selecciona 20 que seran premiats amb 5.000 euros cadascun.

L’avaluació dels projectes serà duta a terme per un jurat format per representants del CEEI València i de Bancaixa. La resolució del concurs es farà pública a finals de desembre del 2010 en la web www.jovenesemprendedoresbancaja.com.

A la XV edició del Premi Bancaixa Joves Emprenedors es van presentar l’any passat 497 projectes empresarials, xifra que representa un creixement del 21% respecte a la convocatòria anterior. A este premi concorren projectes d’emprenedors de totes les comunitats autònomes d’Espanya, encara que quasi un 70% es concentra en quatre: Comunitat Valenciana (31,2%), Andalusia (15,5%), Madrid (13,1%) i Catalunya (9,7%). Quasi 2.500 emprenedors han acudit a la convocatòria de Bancaixa els últims sis anys. En este període s’han concedit 240 premis amb una dotació de més de 2,5 milions d’euros.