Bancaixa convoca una nova edició del Premi de Pintura, Escultura i Art Digital per a impulsar la carrera de nous artistes

Bancaixa, d’acord amb la seua trajectòria de suport als nous artistes i al món de l’art i la cultura, ha convocat la XXXV edició del Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital.

Este certamen pretén impulsar les carreres d’aquells artistes que busquen un buit en el panorama cultural. Els candidats podran presentar les seues obres en les disciplines de pintura, escultura o art digital. Els treballs que entren a concurs han de ser inèdits i de tècnica i temàtica lliures.

El termini de presentació d’obres s’obrirà el pròxim 1 d’abril i estarà obert fins al dia 11 del mateix mes. Els treballs premiats en pintura i escultura rebran una aportació econòmica de 12.000 euros per a les obres guanyadores i 6.000 euros per als accèssits. Per la seua banda, els treballs presentats a la categoria d’art digital rebran 6. 000 euros en el cas de resultar guanyadores i 3.000 euros si són mereixedores de l’accèssit.

A més de la dotació econòmica dels premis, el concurs gaudeix de gran prestigi ja que les obres seleccionades seran exposades en l’Institut d’Art Modern de València, IVAM, des del 23 al 31 de juliol de 2008; posteriorment, l’exposició serà portada a diversos centres d’art d’altres ciutats espanyoles. Així mateix, s’editarà un catàleg amb els treballs seleccionats amb el propòsit de difondre l’obra dels joves artistes que hagen participat en la convocatòria de Bancaixa.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 arriba als 83 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 15,3% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.