Bancaixa fomenta la trobada entre distintes cultures en la Setmana Intercultural de la Universitat de Huelva

Bancaixa i la Universitat de Huelva han presentat la “Setmana Intercultural de la Universitat de Huelva”, l’objectiu de la qual és impulsar la trobada entre distintes cultures i contribuir al procés de consolidació d’una societat onubense plural.

Esta activitat, que tindrà lloc de l’1 a l’11 d’abril en el Campus d’El Carmen, està organitzada per la Universitat de Huelva, per mitjà de l’Escola de Treball Social i la Fundació Bancaixa, dins del seu Pla de Suport per a una Societat Intercultural.

La Setmana Intercultural compta amb un ampli programa d’activitats que permetran crear un espai de trobada, reflexió i anàlisi per donar a conèixer a la comunitat universitària la labor de les persones que, des de l’àmbit públic i privat, duen a terme actuacions en matèria intercultural, des de diferents àmbits com l’educació, la dona, la societat, la política i la cultura.

Entre les activitats a desenvolupar, destaquen l’exposició fotogràfica titulada Más de cien razones para la convivencia, una exposició de còmics africans o una mostra d’associacions amb què es pretén difondre el treball que realitzen estes entitats per fomentar la interculturalitat. Així mateix, cal assenyalar les jornades titulades “Huelva, Espacio Intercultural” que tenen com a finalitat informar, des de l’àmbit acadèmic, dels estudis i investigacions que s’estan duent a terme relacionats amb la matèria. També s’ha organitzat una trobada gastronòmica i, com a tancament de les jornades, un festival cultural compost de danses i concerts.

El director de l’Escola de Treball Social, Octavio Vázquez, ha explicat que l’objectiu de la setmana intercultural és “oferir un espai de coneixement de la realitat de la diversitat cultural que existeix a la província de Huelva al conjunt dels universitaris i també al conjunt de la població onubense que puga acostar-se estos dies a l’Escola de Treball Social”.

D’altra banda, va anunciar que en estes jornades participaran altres ajuntaments de la província de Huelva preocupats per la temàtica de les migracions, i també més de 20 associacions i organitzacions que presten servici en la província, i es donaran a conèixer les actuacions que en els distints col·legis d’educació infantil i primària i en distints instituts de secundària estan desenvolupant-se per a la incorporació de menors estrangers al sistema educatiu.

Per la seua banda, el delegat de la Fundació Bancaixa a Andalusia, Juan Antonio Contreras, va destacar que l’entitat ha destinat 400 mil euros en ajudes per a diversos ajuntaments i universitats de tot el territori espanyol, “el que implica un augment respecte a la passada convocatòria i suposa un nou pas per conèixer la realitat de les cultures que ens rodegen i les cultures dels que viuen al nostre territori”. De la mateixa manera, va assenyalar que en 2008 Bancaixa destinarà a la seua obra social el major pressupost de la seua història. La dotació assignada arriba a 83 milions d’euros, un 15% més del destinat en 2007.

Premsa Fundació Bancaixa