Bancaixa crea un Programa de Beques Esportives per a estudiar en universitats americanes

Bancaixa, en col·laboració amb AGM Sports, ha creat el programa “Bancaixa BDB”, amb el qual ofereix 60 beques destinades a cobrir part de les despeses de l’ estada d’estudiants-esportistes espanyols en universitats nord-americanes.

L’objectiu d’este programa és ajudar els joves estudiants en la seua carrera esportiva, alhora que completen els estudis universitaris a EUA. Les beques, gestionades per AGM Sports, suposen aproximadament el 80% del valor real dels estudis, i en alguns casos arriben a cobrir el 100% del cost de matrícula, taxes, allotjament, manutenció i llibres.

Els requisits per a poder sol·licitar les ajudes són: residència permanent a Espanya, tindre acabat el batxillerat o estar a punt d’ acabar-lo, estar estudiant una carrera universitària amb determinats crèdits aprovats, tindre el nivell d’anglés suficient per superar els exàmens d’accés a la universitat americana TOEFL i/o SAT, i acreditar un cert un nivell esportiu en atletisme, basquetbol, futbol, golf, natació, tenis, voleibol, entre altres esports.

En la seua actuació amb l’esport, Bancaixa manté una política d’acció i patrocini dirigida especialment als joves, oferint-los suport en els començaments de les seues carreres.

En este sentit, cal destacar l’actuació de Bancaixa en el Bressol de Campions, del qual van eixir pilots que ara corren en les primeres categories, com Álvaro Bautista i Héctor Barberá en 250cc., o Sergio Gadea en 125cc., en l’equip Bancaixa Aspar Team.

Altres activitats esportives que reben el suport de Bancaixa són el Circuit Bancaixa de Pilota Valenciana, el Campus de Basquetbol Bancaixa, els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, la Copa Bancaixa Nous Ciutadans de Futbol 7, dirigida als ciutadans immigrants que resideixen a la Comunitat Valenciana, la Carrera per la Convivència Intercultural, Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana-Gran Premi Bancaixa, la Volta a Peu o la Marató Popular.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 supera els 85 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 13,8% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.