Bancaixa edita un estudi sobre la pirateria en el Camp de Morvedre

Bancaixa ha editat el llibre Els Pirates i Sagunt. La Defensa Litoral en el Camp de Morvedre i la Bateria del Grau Vell, del saguntí Josep Antoni Lluesma Espanya. Amb este manual l’Entitat pretén mostrar una part significativa de la realitat històrica de Sagunt i la seua comarca.

La publicació naix a partir de la investigació dels vestigis dels sistemes de defensa que la població de la comarca del Camp de Morvedre va construir amb l’objectiu de defensar-se dels envits dels pirates que en aquella època solcaven les aigües del Mediterrani. De fet, l’estudi revela l’assetjament que va patir la zona des de fins ben entrat el segle xix.

A més de repassar les restes defensives que es conserven en l’actualitat (torre d’Almardà, torre de Canet, torre del Grau Vell, bateria de Murviedro…), el manual fa especial èmfasi en les raons que van imposar-ne la construcció. Lluesma s’aproxima a esta situació històrica amb rigor, però des d’un plantejament amé i didàctic per oferir les idees fonamentals que la seua investigació ha aportat al respecte.

L’edició del manual per part de Bancaixa suposa un pas en la seua aposta per la cultura a la comarca del Camp de Morvedre.

Premsa Fundació Bancaixa