Bancaixa entrega el diploma a 258 alumnes dels cursos d’informàtica d’Alacant

Bancaixa ha fet lliurament dels diplomes als alumnes de les dues aules d’informàtica que posseeix a Alacant. En total 258 persones han acabat el present curs de manera íntegra.

Una de les aules de Bancaixa està ubicada al Centre Social Gastón Castelló i va començar a funcionar al març de 1998; des de llavors. 1.359 alumnes han sigut titulats. L’altre mòdul està situat al Centre Social de La Florida i va començar a treballar al novembre de 2002. Esta és la quarta ocasió en què es lliuren els diplomes als alumnes que han acabat satisfactòriament el curs d’informàtica a La Florida. En l’actualitat hi ha una llista d’espera de 160 persones. L’increment de sol·licituds s’ha donat fonamentalment els últims 6 mesos.

Les dues aules compten amb onze ordinadors, deu per a ús dels educands i un per a gestió de la pròpia aula. El curs s’imparteix de dilluns a divendres en horaris de matí i vesprada, i compta amb quatre monitors repartits en dos torns. A més, l’any passat es va actualitzar el programari d’ambdues aules i Bancaixa va renovar els 11 equips del Centre Social Gastón Castelló.

El mòdul d’informàtica ofert per Bancaixa proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel, i introducció a Internet; eines que poden servir els usuaris per accedir al món laboral en el futur.

L’objectiu de l’aula d’alfabetització informàtica és facilitar l’aprenentatge d’habilitats informàtiques a sectors amb recursos limitats i col·lectius en risc d’exclusió social.

Des de la creació d’estes aules d’informàtica, hi ha hagut més de 4.000 sol·licituds. En estos moments entre les dues aules hi ha quasi 300 persones en llista d’espera.

Estes aules d’informàtica, junt amb altres huit, formen part del projecte amb què l’Obra Social de Bancaixa està acostant, des de fa anys, les noves tecnologies als sectors amb menys possibilitats socials de la Comunitat Valenciana. Actualment Bancaixa compta amb 10 aules d’informàtica. A més de les penitenciaries de Picassent i Fontcalent –Bancaixa va ser pionera en la instal·lació d’aules d’alfabetització informàtica a les presons–, l’Entitat financera gestiona les del Barri de la Coma (Paterna), Barri Mare de Déu del Remei (Alacant), Barri de Santa Anna (Gandia), Cullera, Barri de Patraix (València), Benicalap, Hort del Gat (Elx) i Barri de La Florida (Alacant).