Bancaixa entrega els diplomes als 83 alumnes que han culminat el curs a les Aules Informàtiques de Gandia

Bancaixa i l’Ajuntament de Gandia han entregat hui els diplomes als 83 alumnes que han finalitzat els seus estudis en les dues Aules Informàtiques de Gandia, ubicades al barri de Santa Anna i al Casal Jove. L’acte de lliurament ha tingut lloc a la Casa de Cultura Marqués de González de Quirós i ha comptat amb la presència d’Antoni Gomar Martínez, regidor de Comerç i Ocupació de l’Ajuntament de Gandia, i d’Eugenio Cebolla Rossell, director de la sucursal Gandia Passeig Germanies de Bancaixa.

La xarxa d’Aules Informàtiques és una iniciativa de l’Obra Social de Bancaixa per a acostar les noves tecnologies de la informació i la comunicació als col·lectius socials més vulnerables de la Comunitat Valenciana. El projecte es va iniciar el 1997 al barri La Coma de València. Les Aules Informàtiques van arribar a Gandia l’any 1999 amb un primer centre al barri de Santa Anna. Davant de la forta demanda existent, esta oferta es va doblar al novembre de l’any passat amb la inauguració d’una segona Aula Informàtica al Casal Jove.

Més de 2.800 persones s’han interessat pels cursos de l’aula de Santa Anna des de la seua creació, de les quals més de 800 han realitzat la totalitat de la formació oferta i altres 1.400 han accedit a una part del programa. Un centenar d’alumnes acudeix en l’actualitat a l’aula del Casal Jove.

La xarxa d’Aules Informàtiques està integrada per 12 aules en distints punts de la Comunitat Valenciana. Bancaixa va ser pionera en la instal·lació d’aules d’alfabetització informàtica a les presons, comptant actualment amb aules als centres penitenciaris Fontcalent i Picassent.

L’objectiu de l’aula d’alfabetització informàtica és facilitar l’aprenentatge d’habilitats informàtiques a sectors amb recursos limitats i col·lectius en risc

d’exclusió social. El mòdul d’informàtica proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel i Introducció a Internet, eines que poden servir als usuaris per accedir al món laboral.