Bancaixa i la Universitat d’Alacant entreguen 214 beques per completar la formació dels alumnes fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat d’Alacant (UA) han fet entrega hui de les credencials de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 214 alumnes beneficiaris d’esta convocatòria, que els permetrà completar la seua formació amb estades formatives fora d’Espanya. L’acte de lliurament ha estat presidit pel rector de la Universitat d’Alacant, Ignacio Jiménez Raneda, i el subdirector general de Bancaixa, José Ramón Gisbert, i ha comptat també amb la participació de la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Begoña San Miguel, i la directora del Secretariat de Programes Internacionals i Mobilitat, Silvia Caporale.

Estes 214 beques són les primeres de la convocatòria que ambdues institucions van obrir el passat mes de maig per a la concessió d’un total de 247 beques. Les 33 restants es concediran al gener del 2011. La dotació realitzada per l’Obra Social de Bancaixa a esta convocatòria de les BIB a la Universitat d’Alacant ascendeix a 116.000 euros.

Els estudiants de la universitat alacantina han optat a beques per a estades formatives en universitats del continent europeu mitjançant el Programa Erasmus, o a universitats dels Estats Units, Canadà, Xina i Austràlia per mitjà del Programa No Europeu.

Bancaixa i la Universitat d’Alacant desenvolupen conjuntament este programa de beques des de l’any 1997 amb l’objectiu de fomentar la mobilitat

internacional dels estudiants de la universitat alacantina. Esta col·laboració ha permés concedir 2.985 beques des de l’inici del programa amb una dotació acumulada d’1,3 milions d’euros.

L’Obra Social de Bancaixa està present amb les Beques Internacionals Bancaixa en 50 universitats espanyoles, concedint-hi 3.600 beques anualment.