Bancaixa firma un conveni amb la Universitat de Cantàbria per a beques de mobilitat internacional i posada en marxa de la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors

El rector de la Universitat de Cantàbria, Federico Gutiérrez-Solana, i el director de la Unitat de Negoci Nord de Bancaixa, David González, han firmat dos convenis els objectius dels quals són la creació del programa de Beques Internacionals Bancaixa i la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors.

L’Entitat aportarà 30.000 euros per primera vegada a la Universitat de Cantàbria per al desenvolupament del programa Beques Internacionals Bancaixa. D’esta manera, l’entitat financera donarà suport econòmic a la mobilitat internacional de l’alumnat i afavorirà l’ estada dels universitaris en campus estrangers.

Estes beques estan dirigides als joves universitaris de la UC que desitgen realitzar part dels seus estudis a les universitats estrangeres amb les quals la universitat càntabra té conveni.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i completar allí els seus estudis. En 2009 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es desenvoluparà en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

Impuls als emprenedors

La Universitat de Cantàbria i Bancaixa han firmat també un conveni per valor de 25.000 euros per fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores mitjançant la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors.

Des de la Càtedra s’organitzaran seminaris, cicles, conferències o classes magistrals, i s’impulsarà l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra amb la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.

L’objectiu de l’entitat financera de crear una xarxa de Càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola és ja una realitat i posa així al servici dels universitaris les eines necessàries per incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. Actualment hi ha 36 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors funcionant en conveni amb altres tantes universitats.

D’altra banda, Bancaixa convoca anualment el premi Bancaixa Joves Emprenedors encaminat a reforçar empreses de recent creació i impulsar projectes amb capacitat de permanència en el temps. En l’actualitat està oberta la XV convocatòria, en la qual Bancaixa repartirà 425.000 euros en premis entre els guanyadors. En la passada edició es van presentar 13 candidatures càntabres a este Premi.