Bancaixa firma un conveni marc de col•laboració amb la Cambra de Comerç Espanyola d’El Salvador

El president de Bancaixa , José Luis Olivas, i el president de la Cambra Oficial Espanyola de Comerç i Indústria d’El Salvador, Julio Salcedo, han firmat un conveni marc de col·laboració mitjançant el qual les dues institucions acorden desenvolupar conjuntament activitats relacionades amb la formació, el foment de l’emprenedoria, la responsabilitat social empresarial, l’assessoria i la consultoria orientada a empreses.

La Cambra Oficial Espanyola de Comerç i Indústria d’El Salvador és una institució privada que es va constituir el 1964 per un grup d’empresaris espanyols arrelats al país centreamericà i, que treballa per a la promoció i el foment de l’oferta exportable espanyola a El Salvador. Actualment, la Cambra compta amb més de 250 empreses associades, de les quals el 94% són empreses salvadorenques i, la resta, empreses amb capital espanyol o que tenen el domicili a Espanya.

La relació de Bancaixa amb la Cambra s’inicia l’any 2007, amb el suport d’aquesta a la incorporació al mercat de treball dels becaris salvadorencs de Bancaixa per al seu retorn al país. El 1995 Bancaixa va posar en marxa les Beques Bancaixa Amèrica Llatina que estableix, cada any i des de llavors, la promoció i el desenvolupament del capital humà dels països del Sud, mitjançant un programa de cooperació educativa amb les seues universitats. A més, el 2008 Bancaixa ja va participar juntament amb la Cambra Oficial Espanyola de Comerç i Indústria d’El Salvador en jornades de treball dedicades a l’estratègia i la implantació de la marca i a la Responsabilitat Social Empresarial, en la qual es va aportar informació sobre la implantació d’aquesta en l’entitat financera.

“El conveni que hem firmat aquest matí ens permetrà ampliar les accions conjuntes amb la Cambra, de manera que podem reforçar altres activitats de desenvolupament comú i cooperació a El Salvador. No hem d’oblidar que Bancaixa manté des de fa diversos anys una Residència Universitària en aquest país centreamericà, l’objecte de la qual és acollir estudiants procedents de zones rurals i sense recursos d’El Salvador perquè puguen realitzar estudis universitaris”, explica José Luis Olivas, president de Bancaixa.

Amb aquest acord, Bancaixa i la Cambra, uneixen i coordinen esforços per a contribuir a l’exercici d’activitats de tipus docent i d’investigació, prestació de servicis mutus i assistència i, assessorament tècnic i pràctic de qüestions que les dues institucions es plantegen.