Bancaixa fomenta la integració i la convivència entre cultures en la Setmana Intercultural de l’Ajuntament de Basauri

Bancaixa i l’Ajuntament de Basauri han presentat aquest matí la “II Setmana Intercultural per la Pau de Basauri”, que té l’objectiu d’impulsar la trobada, la integració i la convivència entre les diferents cultures que hi ha a la població, i contribuir d’aquesta manera al procés de consolidació d’una societat plural.

Aquesta activitat, que es desenvoluparà entre el 8 i el 14 de desembre, està organitzada per l’Ajuntament de Basauri, a través de la seua Regidoria de Cultura, i la Fundació Bancaixa, dins del seu Pla de Suport per a una Societat Intercultural.

La Setmana Intercultural de Basauri disposa d’un ampli programa d’ activitats que permetran crear un espai de trobada, reflexió i anàlisi per a donar a conéixer a la població la tasca de les persones que, des de l’àmbit públic i privat, porten a terme actuacions en matèria intercultural, des de diferents àmbits com l’educació, la dona, la societat, la política i la cultura.

Durant aquesta setmana s’oferiran, en un entorn lúdic, aspectes rellevants tant de la cultura basca com d’altres cultures que formen part de la vida quotidiana del municipi. Aquesta setmana s’articula com un viatge a través de l’art, el teatre, el joc i la música, i recull propostes en què la convivència i el respecte als altres són l’ànim que les origina.

La Setmana Intercultural de Basauri gira al voltant de dos eixos fonamentals i complementaris: la interculturalitat i la pau. A més, aprofitant que enguany es commemora el 60é Aniversari de la Declaració dels Drets Humans, aquesta segona Setmana Intercultural vol mostrar els efectes de la no-convivència pacífica a través d’una exposició sobre la vida als campaments sahrauís on es mostraran els efectes de les guerres, com a expressió màxima de la no-pau.

Bancaixa ja fa set anys que treballa en la normalització de la interculturalitat a través del coneixement i l’intercanvi de cultures. En la seua primera convocatòria l’any 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana; enguany hi ha 45 entitats que han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per a fer aquestes activitats. L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè solament d’aquesta manera es poden potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.

El 2008 Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el màxim pressupost de la seua història. La dotació assignada arriba als 85 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat.