Bancaixa fomenta la integració i la convivència entre cultures en la Setmana Intercultural de l’Ajuntament de Villena

Bancaixa i l’Ajuntament de Villena han presentat este matí la “IV Setmana Intercultural de Villena”, l’objectiu de la qual és impulsar la trobada, la integració i la convivència entre distintes cultures i contribuir al procés de consolidació d’una societat plural.

Esta activitat, que tindrà lloc del 21 al 27 d’abril a la Plaça de Santiago, està organitzada per l’Ajuntament de Villena, per mitjà de la seua Regidoria de Benestar Social, Sanitat i Immigració, i la Fundació Bancaixa , dins del seu Pla de Suport per a una Societat Intercultural.

La Setmana Intercultural de Villena compta amb un ampli programa d’activitats que permetran crear un espai de trobada, reflexió i anàlisi per donar a conèixer la població de Villena la labor de les persones que, des de l’àmbit públic i privat, duen a terme actuacions en matèria intercultural, des de diferents àmbits com l’educació, la dona, la societat, la política i la cultura.

En els primers dies els villenenses podran conèixer més de prop la realitat d’altres països de la mà de diferents xarrades, taules redones i conferències. Entre les activitats més destacades trobem exemples de cooperació, projeccions cinematogràfiques i exposicions sobre l’Índia, els drets humans o contra la pobresa que permetran avançar cap al camí de la integració.

El segon fi setmana la part lúdica prendrà el relleu amb la Fira Intercultures on s’ha organitzat un passeig per la gastronomia típica de diferents cultures i, com a tancament de les jornades, un festival cultural compost de danses, flamenc i concerts.

Bancaixa porta sis anys col·laborant amb la normalització de la interculturalitat mitjançant el coneixement i l’intercanvi de cultures. En la seua primera convocatòria en 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana; enguany són 45 les entitats que han sol·licitat la col·laboració a Bancaixa per a realitzar estes activitats. L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè només d’esta manera es puden potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.

Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació assignada arriba als 83 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat.