Bancaixa i el CEIM presenten a Alacant l’Anuari “Els inmigrants a la Comunitat Valenciana 2006”

Bancaixa i el Centre d’Estudis per a la Integració Social i la Formació d’Immigrants (CeiM) han presentat a Alacant l’anuari Els Immigrants a la Comunitat Valenciana 2006, resultat del treball realitzat durant tot l’any per l’Observatori de la Immigració de la Comunitat Valenciana.

L’anuari recull una gran quantitat d’informació i prop d’un centenar de gràfics sobre la immigració i aprofundeix en temes com el treball, l’educació, la vivenda, la sanitat, etc.

Del treball realitzat per l’Observatori es desprenen una sèrie de dades significatives que defineixen la situació de la immigració a la Comunitat Valenciana. En este sentit, hem de destacar el notable increment de població estrangera empadronada a la Comunitat en 2006, que ha arribat a un total de 657.500 immigrants.

Així mateix, les xifres recollides en l’anuari revelen que Alacant és la província valenciana que presenta el major nombre d’estrangers empadronats (18,6%), i esta població immigrant es concentra a les comarques de la Marina Alta (36%), el Baix Segura (28,6%) i la Marina Baixa (25,3%).

Bancaixa té més de 307.000 clients en la Unitat de Negoci d’Alacant. La variació mitjana de clients en els últims tres anys ha sigut de 43.000 nous clients a l’any, dels quals un 40% són ciutadans procedents d’altres països, la majoria de la Unió Europea.

Atesa la importància que han adquirit estos clients, Bancaixa ha subscrit diferents convenis de col·laboració amb les principals associacions que aglutinen ciutadans que provenen de França, Noruega, Alemanya, Holanda o Regne Unit entre altres països, a fi d’oferir-los servicis financers de valor afegit, o aquells altres complementaris que donen resposta a les seues necessitats concretes en el nostre país.

A dia de hui, Bancaixa disposa a la província d’Alacant de 110 oficines que donen servici als més de 307.000 clients de l’entitat. Des del Pla d’Expansió iniciat en gener de 2002 s’han obert 45 noves oficines, el que ha significat incrementar la xarxa en un 51% durant els últims quatre anys. L’elevada quantitat de clients estrangers fa que la meitat de les oficines obertes tinga una clara orientació cap a este tipus de client.