Bancaixa i Es Baluard acosten les tècniques d’animació a digital joves i adults

Com a complement a la mostra “Animar-te. 20 anys d’animació per ordinador en la UIB”, exposada en Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma fins al pròxim 2 de febrer, Bancaixa col·labora en l’organització de diversos tallers didàctics sobre l’animació digital dirigits a joves i adults.

Un dels tallers serà impartit per Jordi Grangel, d’Studio Grangel, especialitzat en el desenvolupament d’estils per a produccions de llargmetratges d’animació. El títol d’este taller és “Modelatge escultòric per a animació” i tractarà del disseny i construcció de maquetes; es realitzarà del 20 al 24 d’octubre.

Entre els dies 24 i 28 de novembre, professionals de LADAT (Laboratori d’Animació i Tecnologies Audiovisuals de la Universitat de les Illes Balears), impartiran el “Taller d’animació amb tècnica Stop Motion”, una tècnica que treballa l’animació a partir de retallables, objectes i plastilina amb relleu.

D’altra banda, l’àrea de Difusió Cultural d’Es Baluard treballarà l’exposició en distints tallers orientats a centres educatius i famílies.

La mostra “Animar-te. 20 anys d’animació per ordinador en la UIB” ofereix de manera conjunta, i per primera vegada, els curtmetratges realitzats durant els 20 anys d’història del col·lectiu. Així mateix, dóna a conèixer els processos de creació i realització d’un curtmetratge d’animació.

També compta amb un espai dedicat a Carlos Gragel, creador de populars personatges per a pel·lícules d’animació com “El príncep d’Egipte”, “Madagascar” o “Kung Fu Panda”.

En 2008 Bancaixa destina a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. El pressupost assignat arriba als 85 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat, situant l’Entitat entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.