Bancaixa i la Universitat d’Alacant lliuren 210 beques per a completar la formació universitària fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat d’Alacant han lliurat hui les credencials de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 210 estudiants d’aquesta universitat. L’acte ha tingut la presència d’Ignacio Jiménez Raneda, rector de la Universitat d’Alacant; Begoña San Miguel, vicerectora de Relacions Internacionals de la Universitat d’Alacant; i Javier Quesada, vicepresident de la Fundació Bancaixa.

La convocatòria conjunta de les dues institucions, que està dotada amb un pressupost de 110.500 euros per part de l’Obra Social de Bancaixa, permetrà que els estudiants completen el seu currículum acadèmic mitjançant l’estada formativa en universitats fora d’Espanya. En concret, el programa permetrà a 200 estudiants completar la seua formació durant el curs acadèmic 2011/2012 en universitats d’altres països europeus, mitjançant el programa Erasmus, mentre que 10 becaris més ampliaran la seua formació en el marc del programa Entorn no Europeu, en universitats d’Estats Units, Canadà, Xina o Austràlia.

El programa de Beques Internacionals Bancaixa en la Universitat d’Alacant preveu, a més, una segona convocatòria de 35 beques per al segon trimestre del curs acadèmic, que es resoldran el pròxim mes de desembre.

Des que es va iniciar la col·laboració entre aquestes dues institucions, el 1997, l’Obra Social de Bancaixa ha destinat 1,4 milions d’euros per a ampliar les possibilitats de formació de 3.195 estudiants de la Universitat d’Alacant mitjançant les Beques Internacionals Bancaixa.

En els últims sis anys, aquest programa de l’Obra Social de Bancaixa ha destinat 13,5 milions d’euros a la mobilitat internacional i ha beneficiat més de 14.000 estudiants de diferents universitats espanyoles.

La col·laboració entre Bancaixa i la Universitat d’Alacant, a més de la convocatòria de les BIB, s’estén a l’àmbit de l’emprenedoria. Aquesta universitat és una de les 40 que a Espanya disposa de la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors, el propòsit de les quals és fomentar l’esperit i la vocació empresarial, i donar suport a les iniciatives d’aquests universitaris.