Bancaixa i la universitat de Girona entreguen 22 beques per estudiar en universitats Americanes

El rector en funcion de la Universitat de Girona (UdG), Miquel Duran Portas, i el Director de Zona de Girona de Bancaixa, Alonso Muñoz Martín, han fet lliurament hui de 22 Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a altres tants estudiants de la UdG per estudiar el pròxim curs en universitats americanes.

Les credencials entregades als 22 alumnes de la UdG els permetran realitzar estades formatives en universitats de l’Argentina, Brasil, Colòmbia, Mèxic, Nicaragua, Xile i Costa Rica. L’aportació econòmica de Bancaixa a esta convocatòria ascendeix a 40.000 euros. L’import de les beques oscil·la entre els 1.000 i els 2.000 euros.

Amb esta convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa, corresponent al 2009, en són ja quatre les que l’entitat i la Universitat de Girona desenvolupen conjuntament. En estos quatre anys, quasi 90 estudiants de la UdG han completat la seua formació a l’exterior gràcies al programa de beques de Bancaixa amb una dotació acumulada de 160.000 euros. Junt amb les destinacions de la present edició, els alumnes van realitzar estades a universitats de Cuba, Estats Units i Perú en les anteriors convocatòries.

Els estudis que els alumnes completaran a les universitats americanes comprenen titulacions tan diverses com Ciències Ambientals, Biologia, Economia, Administració d’Empreses, Enginyeria Industrial, Geografia, Psicologia, Biotecnologia i Filologia.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, concedeix anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’Entitat hi és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar-hi els seus estudis. El 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

Impuls als emprenedors

Bancaixa, a més del programa de Beques Internacionals, també fomenta l’esperit emprenedor mitjançant les Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors, que es realitzen en unes quantes universitats espanyoles.

Des de les Càtedres s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals, i s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra amb la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa manté convenis.

L’objectiu de l’Entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris les eines necessàries per incrementar la seua preparació i facilitar-los la incorporació al món laboral. Actualment hi ha 40 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors funcionant en conveni amb altres tantes universitats.