Bancaixa rep el Premi Gaudí Gresol a la Notorietat i l’Excel•lència pel seu compromís social

Bancaixa ha estat guardonada amb el Premi Gaudí-Gresol a la Notorietat i l’Excel·lència pel treball i esforç realitzat per l’Entitat en l’àmbit de l’acció social.

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha sigut l’encarregat de rebre el guardó, i ha agraït a la Fundació Gresol el reconeixement a l’Obra Social de l’Entitat. “Per a Bancaixa és un honor rebre este premi, que dóna resposta a l’esforç i treball de la nostra Fundació en les seues tres línies d’actuació: Joves, Desenvolupament Social i Cultura”, hi ha assenyalat.

Estos premis són convocats per la Fundació Gresol, que va ser creada el 1994 i és considerada una reconeguda tribuna d’anàlisi i d’intercanvi d’opinions socioeconòmiques.

En esta tercera edició dels premis també han sigut guardonats Iñaki Urdangarín (categoria Esport), Joan Bassegada (Arquitectura), Andreu Buenafuente (Comunicació), Manel Esteller ( Medicina i Ciència), Javier Pons (Televisió), Ángel Ron (Lideratge Empresarial), i Carme Ruscadella (Gastronomia).

Bancaixa canalitza la seua obra social per mitjà de la Fundació Bancaixa i la Fundació Caixa Castelló. Les línies d’actuació fonamentals hi són la formació i la inserció laboral dels joves, el desenvolupament social, amb programes de suport a col·lectius en risc d’exclusió social i cooperació internacional, i la cultura.

Entre les actuacions de l’Obra Social de Bancaixa en 2009 destaquen la participació en l’exposició antològica sobre Joaquim Sorolla al Museu del Prado. Bancaixa ha contribuït de manera destacada en esta mostra amb els 14 panells de les Visions d’Espanya del pintor valencià, portades a Espanya per primera vegada gràcies a l’acord de l’Entitat amb la Hispanic Society of America. Cal assenyalar que durant la seua itinerància per Espanya l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya s’ha convertit en la mostra més vista en la història d’Espanya. A més dels 14 llenços, Bancaixa ha cedit els esbossos preparatoris de les Visions d’Espanya i l’obra Triste Herencia!, de la col·lecció pictòrica de l’Entitat. Estes peces seran exposades a València a partir de mes de setembre abans de viatjar de nou a Nova York.

En l’àrea de Joves, destaquen les ajudes als estudis i a les iniciatives emprenedores que du a terme l’Entitat amb les Beques Internacionals Bancaixa, les Càtedres Joves Emprenedors o els Premis Joves Emprenedors, entre altres.

Des de l’àrea de Desenvolupament Social, Bancaixa dirigeix les seues actuacions a donar suport als col·lectius més desfavorits, amb les Ajudes a associacions d’interés públic i social, a les quals l’Entitat destina 2 milions d’euros, o el concurs d’Ajudes Targeta ONG.

Premsa Fundació Bancaixa