Bancaixa i la Universitat de La Laguna creen una càtedra per a impulsar la creació d’empreses

La Universitat de La Laguna i Bancaixa han firmat hui un conveni pel qual es crearà en la institució acadèmica la Càtedra Bancaixa de Joves Emprenedors. Amb esta iniciativa, que ja està en marxa en conveni amb altres universitats espanyoles, es pretén fomentar entre l’alumnat universitari la creació d’empreses mitjançant activitats com cursos, conferències, seminaris, publicacions i, també, la convocatòria de premis.

En l’acte de presentació d’esta càtedra van estar presents el rector de la ULL, Eduardo Doménech; la vicerectora de Relacions Universitat Societat, Mª Gracia Rodríguez; el director de la zona de Tenerife de Bancaixa, Antonio Rodríguez; i el gestor de Joves de la Fundació Bancaixa, Antonio Palau.

Per al rector de la ULL, este projecte suposa una bona ocasió per a col·laborar amb Bancaixa en el foment de l’activitat emprenedora, un objectiu en el qual la pròpia institució porta anys treballant per mitjà del projecte “Emprende.ULL”, gestionat per la Fundació Empresa-Universidad de La Laguna. Esta incorporació suposarà, a més, una gran oportunitat formativa per a tots els alumnes que s’unisquen a algun dels projectes que s’impulsen per mitjà de la càtedra.

Per la seua banda, Antonio Palau va recordar que esta és la segona iniciativa en què l’entitat financera es relaciona amb la ULL, perquè ja col·labora en unes beques de mobilitat internacional per a l’alumnat del centre. Va resumir el doble objectiu del projecte: impulsar l’esperit emprenedor, i dinamitzar esta xarxa de càtedres que es va posar en marxa fa dos anys i ja aglutina quaranta universitats, fomentant els contactes entre els seus respectius directors per intercanviar projectes i experiències.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors comptarà amb un finançament de 25.000 euros per desenvolupar les diferents activitats previstes en el conveni, entre les quals s’inclouen l’organització d’activitats formatives com ara seminaris, jornades, cicles de conferències o classes magistrals; el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb l’estudi de l’emprenedor i la creació d’empreses; la publicació de monografies; les activitats culturals i l’impuls de la creació d’empreses.

La la càtedra estarà a càrrec del professor del departament d’Economia i Direcció d’Empreses de la ULL Francisco García, també coordinador del programa “Emprende.ULL”, qui marcarà les línies d’actuació de la càtedra, sempre davall les premisses contingudes en l’acord i amb la supervisió d’una comissió mixta integrada per representants de les dues entitats firmants, per controlar el correcte desenvolupament del conveni.