Bancaixa i la Universitat de Múrcia entreguen 33 beques per a completar la formació universitària fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat de Múrcia han fet entrega hui de les credencials de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 33 estudiants d’esta universitat. La convocatòria, que està dotada amb un pressupost de 50.000, dels quals 40.000 euros són aportats per l’Obra Social de Bancaixa, permetrà que els alumnes completen el seu currículum acadèmic mitjançant estades formatives en universitats d’Amèrica Llatina. L’entrega de les beques ha estat presidida pel rector de la Universitat de Múrcia, José Antonio Cobacho, i ha comptat amb la participació també de la vicerectora de Relacions Internacionals i Innovació, Pilar Arnaiz, el cap d’àrea de Relacions Internacionals, Matías Balibrea, i la directora de Bancaixa a Murcia-La Flota, Mª José Alcaraz.

L’import de cada beca d’esta quinta convocatòria del programa formatiu de l’Obra Social de Bancaixa i la Universitat de Múrcia és de 1.500 euros. Entre les destinacions triades pels estudiants de la universitat murciana per donar continuïtat als seus estudis per mitjà de les BIB hi ha universitats de Mèxic, Uruguai, Brasil, Argentina, Xile, Equador, Perú i República Dominicana.

Al llarg de les cinc convocatòries d’este programa de l’Obra Social de l’Entitat a la Universitat de Múrcia, Bancaixa ha destinat 240.000 euros per ampliar les possibilitats de formació de més de 150 estudiants.

Bancaixa va crear en 2006 el programa de Beques Internacionals Bancaixa, dins la línia estratègica de suport a la formació dels joves que desenvolupa la seua Obra Social. Este programa està present actualment en 51 universitats espanyoles. Al llarg d’estos anys, el pressupost destinat a esta activitat ascendeix a 13,5 milions d’euros, beneficiant a uns 14.000 alumnes.

La col·laboració entre Bancaixa i la Universitat de Múrcia, a més de la convocatòria de les BIB, s’estén a l’àmbit dels emprenedors. Esta universitat és una de les 40 que a Espanya compta amb la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, el propòsit de la qual és fomentar l’esperit i la vocació empresarial entre els universitaris.