Bancaixa i la Universitat de Múrcia presenten la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors

Bancaixa i la Universitat de Múrcia han presentat hui la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors en un acte presentat per José Antonio Cobacho, rector de la Universitat, i José Lledó, del departament de Joves de la Fundació Bancaixa. A l’acte han assistit també Antonio Rubio, representant de Bancaixa, el conseller d’Ocupació i Formació, Constantino Sotoca, la Vicerectora d’Estudiants i Ocupació, Maribel Sánchez Mora, i el president de l’Associació de Joves Empresaris de Múrcia, Carlos Recio, junt amb altres representants acadèmics i empresarials.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que estarà dirigida pel professor Antonio Aragón, té com a objectiu el foment de l’esperit i la vocació empresarial dels joves universitaris, abonant les iniciatives emprenedores i la generació de nous projectes empresarials en el territori espanyol. Per a això, entre altres accions, s’organitzaran activitats formatives, programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses, publicació de monografies o exercici d’activitats culturals i de difusió, en les quals participaran personalitats de l’àmbit emprenedor.

En la seua línia de suport als joves, Bancaixa va ser pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València en 2006. L‘objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses ferramentes per incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. En estos moments, Bancaixa compta ja amb un total de 20 Càtedres per a Joves Emprenedors, i també amb nombroses beques i ajudes dirigides a promoure la creació d’ocupació, i el Premi Bancaixa Joves Emprenedors.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.

Premsa Fundació Bancaixa