Bancaixa i la Universitat de València presenten el grup Tequila en el Concert de Benvinguda 2008

Bancaixa i la Universitat de València han presentat este matí la huitena edició del Concert de Benvinguda de la Universitat de València-Bancaixa 2008, que comptarà amb l’actuació del grup Tequila. Ariel Rot i Alejo Stivel, els seus components, han manifestat la seua satisfacció per participar en el concert, i han agraït la gran acceptació que manté la seua música després de 25 anys.

El concert tindrà lloc esta nit a les 21:30 hores (obertura de portes a les 20:00 hores), a la Plaça de Bous de València, i junt amb Tequila actuaran també La Casa Azul i el grup valencià Orxata Sound System.

Este concert s’ha convertit en els últims anys en un xicotet festival pop-rock lligat a la vida universitària i en el qual tenen cabuda alguns dels grups més destacats del panorama musical actual.

En el seu actual format, el Concert de Benvinguda incorpora un vessant solidari i social. En eixa línia, des de fa diverses edicions, els beneficis obtinguts es destinen a donar suport a campanyes i projectes impulsats pel teixit associatiu de la societat valenciana. En esta ocasió, els beneficis es posaran a disposició del conjunt d’entitats i ONG que impulsen la “Campanya Mundial per l’Educació”, que enguany es va a centrar en la reivindicació del dret a l’Educació a Amèrica Llatina.

Tequila va sorgir el 1977 en el context de la Moguda madrilenya, i estava format pels argentins Alejo Stivel i Ariel Rot, i els espanyols Julián Infante, Felipe Lipe i Manuel Iglesias. Temes com Salta, Quiero besarte o Rock and roll en la plaza del pueblo van catapultar els cinc components a la fama. Ara, 25 anys després de la seua separació, Tequila ha tornat de la mà d’Ariel Rot, Alejo Stivel i Felipe Lipe, junt amb dos nous integrants: Josu García i David Griffin.

La Casa Azul és un projecte del productor i compositor Guille Milkyway que va inventar este grup “fantasma”, un quintet de xics i xiques als quals ell produeix, encara que realitza tots els directes del grup. Guille Milkyway ha treballat per a distintes bandes i artistes; també és el responsable de sintonies de conegudes campanyes de publicitat, com a Amo a Laura (Los Happiness) de MTV Espanya o la banda sonora de la sèrie Gominolas, i la sintonia de Club Disney. El 2008, el seu projecte musical La Casa Azul va estar com a candidat per a anar a Eurovisió, per mitjà del programa Salvemos Eurovisión.

Orxata Sound System és un grup musical valencià que va iniciar la seua carrera el 2003 amb l’objectiu de fusionar la música electrònica de ball amb el cant tradicional valencià. En el seu repertori pot trobar-se des de bases electro, techno i drum&bass fins a reagge, dub o hip hop. Actualment està format per quatre cantants, un trompetista, un baixista i un programador/mesclador.

Bancaixa, mitjançant la seua Obra Social, centra l’activitat a crear i mantindre activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida i el progrés cultural i social de les persones. L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarquen totes les activitats de suport i difusió de la música, incrementa any rere any el seu pressupost. Enguany Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història, que arriba als 85 milions d’euros el que suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat i situa l’entitat financera entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.