Bancaixa i la Universitat de València renoven el seu acord de col•laboració per a donar suport a la formació internacional i el treball dels estudiants

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, han firmat la renovació del conveni de col·laboració que mantenen les dues entitats en programes de formació i ocupació. El conveni, que té una durada de quatre anys, està destinat a donar suport a la mobilitat internacional dels estudiants, així com al foment de l’actitud emprenedora com a via d’ocupació gràcies a iniciatives com la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors.

A través d’aquest conveni, Fundació Bancaixa col·laborarà amb la Universitat de València mitjançant l’aportació de 6,5 milions d’euros entre els anys 2011 i 2014, dels quals un 50% es destinarà al desenvolupament dels programes Beques Erasmus i Beques de Mobilitat Internacional. Amb aquests programes, Fundació Bancaixa dóna suport a l’estada dels estudiants en campus d’altres universitats internacionals.En els últims cinc anys, s’han atorgat 5.523 beques internacionals a estudiants de la Universitat de València.

La resta de la dotació es destina a altres programes i activitats de formació i divulgació, entre els quals es troben el programa Extensió Universitària, l’Espai Europeu d’Educació Superior, el Premi Divulgació Científica, l’Observatori Ocupacional i les Càtedres Unesco i Mediterrània, promogudes perla Fundació dela Universitat de València i orientades a desenvolupar projectes coordinats d’investigació, docència, informació i documentació en tots els àmbits acadèmics.

La renovació d’aquest conveni consolida l’activitat conjunta iniciada per les dues entitats fa més de vint anys. En aquest període, s’han concedit ajudes per un import pròxim als 20 milions d’euros als estudiants de la Universitat de València.

Beques Internacionals Bancaixa

Dins d’aquest conveni de col·laboració, Fundació Bancaixa ha obert el termini del programa Beques Internacionals Bancaixa 2011, que inclou la convocatòria Erasmus i la convocatòria Bancaixa Internacional. Per a donar suport a la mobilitat internacional dels estudiants, aquest programa disposa d’una dotació total de 872.000 euros.

En concret, Fundació Bancaixa convoca 725 beques, per un import de 639.000 euros, per a la convocatòria Erasmus, que té com a objectiu atorgar una ajuda complementària als estudiants de la Universitat de València que es desplacen amb aquest programa a universitats europees en el curs 2011-12. A més, per primera vegada, es concedeixen 30 beques, que tenen una dotació global de 18.000 euros, a estudiants de màsters oficials de la Universitat de València que es desplacen a universitats estrangeres amb aquest programa.

D’altra banda, Fundació Bancaixa convoca 141 beques, per un import de 215.800 euros, al programa Bancaixa Internacional, destinat als estudiants d’intercanvi dela Universitat de València que es desplacen a altres universitats fora d’Espanya per a fer part dels seus estudis en el curs 2011-2012.

www.uv.es/relint i www.fundacionbancaja.es