Bancaixa i la Universitat Miguel Hernández creen la primera Càtedra d’Emprenedors de la província d’Alacant

Bancaixa i la Universitat Miguel Hernández han inaugurat este matí la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, la primera d’estes característiques de la província d’Alacant. En l’acte, presidit pel Vicerector d’Assumptes Econòmics, Ocupació i Relació amb l’Empresa de la UMH, José María Gómez Gras, i pel Subdirector General de Bancaixa, José Ramón Gisbert, han participat com a conferenciants el catedràtic Álvaro Cuervo, premi Jaume I d’Economia, i Carlos Bertomeu, conseller delegat de la companyia aèria AIR NOSTRUM.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors de la UMH es crea amb l’objectiu d’impulsar l’esperit emprenedor i la creació d’empreses, i entre les activitats previstes es troben iniciatives com: l’organització de seminaris, jornades, conferències i classes magistrals sobre emprenedors, amb especial atenció als trets i particularitats de la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana. Assessorament a projectes empresarials de joves universitaris i investigadors, complementant el programa PEU d’emprenedors de la UMH i col·laborant amb el parc científic i la Fundació Quòrum de la UMH en este tipus d’activitats. Programes d’investigació sobre l’emprenedor que donen suport i complementen la labor dels distints agents socials implicats en l’ajuda a la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana. Publicació de monografies, tant de caràcter científic com de divulgació general, relacionades amb l’àmbit d’estudi de la càtedra i exercici d’activitats en xarxa amb entitats regionals provincials i locals de suport a l’emprenedor, per a difusió, assessorament i investigació relacionada.

Esta Càtedra de Joves Emprenedors és la primera que existeix a la província d’Alacant dedicada a l’emprenedor, i les seues activitats seran desenvolupades en estreta col·laboració amb experts i investigadors de la pròpia UMH que han participat, els últims anys, en diversos projectes internacionals sobre promoció i creació d’empreses.

Bancaixa va ser pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València el 2006.