Bancaixa i la Universitat Politècnica de València renoven la seua col•laboració per a fomentar la formació internacional i l’ocupació dels seus estudiants

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Juan Juliá, han firmat hui un conveni, per una durada de quatre anys, que renova la col·laboració mantinguda en programes de formació i ocupació. A través d’aquest conveni, la Fundació Bancaixa col·laborarà amb la UPV mitjançant l’aportació de 3,6 milions d’euros entre el 2011 i el 2014, que donaran continuïtat a les principals línies de treball desenvolupades conjuntament per les dues institucions. Aquestes línies se centren en els camps de la mobilitat internacional dels estudiants a través de beques, i el foment de l’actitud emprenedora com a via d’ocupació gràcies a iniciatives com la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors.

Els principals programes desenvolupats amb la protecció d’aquesta col·laboració són:

Beques Internacionals Bancaixa: aquest programa està destinat a donar suport econòmicament als estudiants de la UPV que es desplacen a universitats de fora d’Espanya per a completar la seua formació. En concret, el programa inclou la convocatòria d’ajudes Erasmus, per a fer estades en universitats europees, i la convocatòria Doble Titulació, que concedeix ajudes als alumnes que facen estades en universitats estrangeres amb acords de doble titulació. En els últims cinc anys, s’han concedit 292 Beques Internacionals Bancaixa a alumnes de la Universitat Politècnica de València.

Beques Bancaixa Blasco Ibáñez: aquestes beques permeten fomentar la mobilitat dels estudiants i recentment titulats a través de la realització de pràctiques en empresa en l’estranger. El termini per a la presentació de sol·licituds a aquestes ajudes en el curs 2011 està actualment obert, fins al pròxim 30 de juny.

Premis Bancaixa Projectes Fi de Carrera: Fundació Bancaixa i la Universitat Politècnica de València convoquen 131 premis anuals als millors projectes de finalització de carrera fets en empreses i institucions i codirigits per professionals de l’entorn empresarial. Cada un dels premis està dotat amb 3.300 euros. Les catorze convocatòries del Premi Bancaixa-UPV acumulen un total de 5,3 milions d’euros destinats a aquest programa de vinculació entre la universitat i l’empresa i, durant aquest període, s’han premiat 1.824 projectes de finalització de carrera. La convocatòria per al curs 2010/2011 està actualment oberta fins al pròxim 15 de juliol.

Programa Bancaixa IDEES : A través d’aquest programa, Bancaixa col·labora amb les iniciatives de l’Institut IDEES de la Universitat Politècnica de València en les seues accions de suport al desenvolupament de la cultura emprenedora, i a la creació d’empreses innovadores i de base tecnològica.

La firma d’aquest conveni consolida una col·laboració iniciada fa més de 20 anys, i que ha permés a l’Obra Social de Bancaixa destinar més de 10,3 milions d’euros a la formació i ocupació dels estudiants de la UPV.