Bancaixa i l’Ajuntament de Cartagena presenten la I Setmana Intercultural del municipi

L’Ajuntament de Cartagena, a través del Programa d’Immigració de l’Institut Municipal de Servicis Socials, ha organitzat dins del Pla Interregidories, la I Setmana Intercultural del municipi de Cartagena, en col·laboració amb l’Obra Social de Bancaixa i col·lectius veïnals, que se celebrarà del 23 al 29 de març a 9 barris de la ciutat.

El regidor d’Atenció Social, Antonio Calderón, destaca d’aquesta iniciativa l’interés de l’àrea que de la qual ell és compentent a impulsar vies de treball per a millorar la convivència entre les cultures que conviuen a Cartagena, eliminant barreres, impulsant la solidaritat i implicant els agents socials.

Cal tindre en compte que el 15% de la població de la ciutat són estrangers, principalment equatorians i marroquins, i tot i que estan repartits per tot el municipi, els barris amb més immigrants són els de San Antón, Las Seiscientas i Los Dolores. Precisament en la selecció de les zones d’actuació d’aquest esdeveniment social s’han tingut en compte criteris relacionats amb la major presència de població immigrant i l’existència de col·lectius socials que hi intervenen, incloent tant zones urbanes com rurals. Els nou barris triats són San Antón, Barrada de la Concepción, Casco Antiguo, Barriada Virgen de la Caridad, El Albujón, La Palma, Alumbres, Santa Lucía i Los Dolores.

Pel que fa a les activitats que es desenvoluparan, entre els dies 23 i 27 es realitzaran tallers de rebosteria, contes del món, cine forum i taules redones, entre d’altres. El dissabte 28 es disputarà un Torneig de futbol en el qual participaran equips de diferents nacionalitats, i s’atorgarà al final de la jornada el Trofeu Bancaixa a la millor afició.

La I Setmana Intercultural finalitzarà el diumenge 29, amb una exposició dels treballs realitzats als tallers i amb actuacions representatives de la cultura i el folklore dels països representats. Així, actuaran el grup ‘Integración Latina’, el grup flamenc ‘Revuelo’, el grup equatorià ‘Dazart’, així com diverses exhibicions de ball i Capoeira.

L’Obra Social de Bancaixa

La I Setmana Intercultural de Cartagena persegueix objectius semblants als de l’Obra Social de Bancaixa dirigits a facilitar la integració social de les diferents cultures que es reuneixen en un mateix àmbit territorial.

En aquest sentit, l’Entitat ha augmentat enguany la dotació que destina a ajudes a ajuntaments i universitats espanyoles, fins a 400.000 euros. A més, fins al 31 de març estarà oberta la convocatòria per a sol·licitar la Targeta Bancaixa ONG Voluntariat, amb la qual l’Entitat destina el 50% dels beneficis obtinguts per les compres amb aquesta targeta a col·lectius socials, cosa que suposarà la quantitat de 600.000 euros per a donar suport a projectes de cooperació i ajuda a immigrants.

Premsa Fundació Bancaixa