La Universidad de Extremadura i Bancaixa presenten la quarta convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa

La Universitat de Extremadura i Bancaixa llancen hui la quarta Convocatòria de Beques Internacionals Bancaixa, en el marc del Programa Americampus. Les ajudes estan adreçades a aquells alumnes que desitgen realitzar estades acadèmiques en universitats americanes. Bancaixa destina al programa amb la UEx 50.000 euros anuals.

Les Beques Internacionals Bancaixa sorgeixen amb l’objectiu d’incentivar la mobilitat internacional dels estudiants de la Universidad de Extremadura cap a països d’Amèrica Llatina i Amèrica del Nord, a través d’ajudes econòmiques per a finançar la seua estada en universitats estrangeres. Des de la seua primera convocatòria l’any 2006, ja han sigut beneficiaris de les BIB-UEx un total de 86 alumnes. Fins al dia de hui, 54 alumnes de la universitat extremenya han conclòs satisfactòriament estades en universitats americanes, mentre que altres 32 alumnes –els seleccionats en la tercera convocatòria- s’estan incorporant als seus destins en aquest curs gràcies al patrocini de Bancaixa.

En el marc del Programa Americampus, l’any que ve els alumnes que ho desitgen podran sol·licitar una beca per a cursar els seus estudis durant un semestre en diferents universitats americanes. La dotació econòmica que aquestes mobilitats hi porten és de 1500 €, per a alumnes de grau i 1000 € en el cas d’alumnes de postgrau. Els primers es podran beneficiar a més d’ajudes complementàries de 1500 € que la Junta de Extremadura atorgarà als candidats que complisquen amb els requisits acadèmics que s’establisquen per mitjà de l’oportuna convocatòria. El termini de sol·licitud de les beques de Bancaixa estarà obert fins al pròxim 20 d’abril de 2009. La selecció de candidats es realitza basant-se en criteris d’expedient acadèmic a més de complir amb els mínims coneixements de l’idioma de la universitat de destí.

Bancaixa manté convenis semblants amb 50 universitats de tota Espanya. Durant el 2008 Bancaixa va destinar 3,5 milions d’euros al programa de Beques Internacionals i més de 3.000 estudiants van resultar beneficiaris d’aquestes ajudes.