Bancaixa i l’Associació d’Amics de s’Òpera de Maó presenten l’obra “La Bohème” de Puccini

L’Associació d’Amics de s’Òpera de Maó i Bancaixa presenten l’obra “La Bohème”, de Giacomo Puccini coincidint amb el 150 aniversari del naixement del compositor italià.

Es tracta de l’òpera amb què Puccini es va consagrar com un gran compositor líric. Està basada en la novel·la de Henri Murger Scènes de la vie de Bohème. Entre les obres mestres del panorama operístic del romanticisme tardà, La Bohème és un exemple de síntesi dramatúrgica, estructurada en quatre actes.

L’òpera es representarà els dies 10, 12 i 14 de desembre al Teatre Principal de Maó. Dirigida escènicament per Dieter Kaegi, l’elenc artístic estarà compost per Alexia Voulgaridous, Massimiliano Pisapia, Adriano Eröd, Carlo Cigni, Yolanda Auyanet i Matteo Peirone. L’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, dirigida per Michael Güttler s’encarregarà de la música.

La venda d’entrades es farà a la taquilla del Teatre Principal dimarts, dimecres i dissabte d’11.30 hores a 13.30 hores, i dijous i divendres de 18.30 hores a 20.30 hores. Els dies de funció es podran comprar entrades una hora abans que comence. Per a la reserva d’entrades es pot telefonar al número 97 135 57 76.

L’objectiu principal de l’associació “Amics de s’Òpera de Maó” és difondre i fomentar l’òpera, així com promoure la participació ciutadana en el marc operístic. Per a fer-ho, disposa del suport de Bancaixa que, a través de la seua Obra Social, participa en nombrosos esdeveniments culturals, per tal de difondre i acostar la cultura a la societat.

A més de la temporada de l’Òpera de Maó, Bancaixa participa en la promoció de la música a través de concerts en tot el territori espanyol. Amb aquest mateix objectiu el pròxim 13 de desembre es portarà a terme el concert Retaule de Nadal , el tradicional recital de Nadal que Bancaixa ofereix cada any i que per primera vegada arriba a Maó de la mà d’una agrupació d’una gran tradició a l’illa, L’Escolania de Ciutadella. L’audició tindrà lloc a l’Església de Santa Maria de Maó a les 20.30 hores.

Durant aquest exercici 2008 Bancaixa col·labora estretament amb institucions musicals emblemàtiques molt conegudes de la cultura a Espanya. En aquest sentit, Bancaixa manté un programa de mecenatge amb el Gran Teatre del Liceu i patrocina els concerts de tota la temporada. Igualment, Bancaixa manté una intensa col·laboració amb el Teatro Lírico de Madrid des de 2004 i sufraga la temporada musical 2008 del Palau de la Música de València. Bancaixa també patrocina la temporada musical de l’Auditorio Nacional de Música de Madrid, i col·labora de manera especial amb el Palau de la Música Catalana que celebra enguany el seu centenari.

L’any 2008 Bancaixa destinarà més de 3 milions d’euros a la difusió de la música en tot el territori espanyol, fet que implica un augment respecte de la quantitat que s’hi va dedicar l’any passat. Per a Bancaixa apostar per la música és apostar per la cultura, una de les banderes de la seua Obra Social.

Premsa Fundació Bancaixa