Bancaixa presenta a Palma “Retaule de Nadal”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Palma de Mallorca i ho fa de la mà de la prestigiosa coral Capella Mallorquina.

El concert tindrà lloc a les 20.00 hores d’aquesta vesprada a l’Església de Sant Nicolau. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’aquestes dates. El recital està compost per setze peces organitzades en tres parts. En cada una d’aquestes es podrà escoltar una sèrie de nadales típiques de les tradicions balears com És avui Nadal o El Cant de la Sibil·la, catalana –com ara Fum, fum, fum o El Cant dels Ocells– i les peces més inconfusibles de Nadal –el tradicional Al·leluia de Haendel o l’himne de Nadal, l’Adeste Fideles-.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de l’any 1972. Aquests concerts han adquirit un gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa capdavantera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana i, progressivament, l’activitat s’ha anat estenent fins a cobrir pràcticament tot el territori nacional. El 2008, ciutats com Saragossa, Oviedo, Lleida, Múrcia, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de Nadal de Bancaixa.

Capella Mallorquina . José María Moreno, director.

Prestigiosa coral mallorquina fundada per B. Julià l’any 1966, dirigida des de 1999 per José M. Moreno. Desenvolupa una important temporada de concerts a Mallorca. Integrat per una plantilla de 60 coristes, el seu nombre d’actuacions s’aproxima al miler i té un repertori de més de 800 obres. Ha actuat a les capitals més importants del món: Lisboa, Londres, Estocolm, Copenhaguen, Viena, Moscou, Londres, París, Bonn, Colònia, Munic, Praga, Varsòvia, Sofia, Bucarest, Budapest, Roma, Zürich, Berna, Ginebra, Atenes, Istanbul, el Caire, Pequín, l’Havana, Nova York, Washington, Los Ángeles, San Francisco, Bangkok, Madrid, Toronto, Ottawa, Montreal, etc.

La crítica especialitzada nacional i internacional, així com els compositors, músics i directors han lloat sempre l’alt nivell vocal de la formació: en la seua actuació a Nova York va ser considerada pel prestigiós crític del New York Times, Vernon Sherwin, com “un grup vocal a l’altura dels millors d’Europa”. El cèlebre compositor Alberto Ginastera escrivia en el llibre de la Capella: “puc afirmar que la Capella Mallorquina és una de les grans corals internacionals de la nostra època”.

Ha obtingut plaques i medalles per les seues actuacions fora de Mallorca així com el reconeixement de la seua terra a través de nombrosos premis: Diploma d’Honor de l’Ajuntament de Palma, el Premi dels Premis de la Ciutat de Palma, Medalla de Plata de Foment de Turisme, Àngel de la Llotja en la categoria d’Or del Govern Balear, Medalla del Cercle de Belles Arts, i el Siurell de Plata.

La temporada 08/09 inclou, a més de nombrosos concerts polifònics, un Homenatge a Maria Callas, La Simfonia núm. 2 de Mendelssohn, el Messies de Haendel i Carmen de Bizet, juntament amb les orquestres Berliner Symphoniker, Simfònica de Balears, Al Ayre Español i Orquestra Clàssica de Mallorca, respectivament.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que està limitat a la capacitat de l’església. Els periodistes que ho vulguen estan convidats a assistir-hi.