Bancaixa i Sanitat col•laboren per potenciar la investigació biomèdica a la Comunitat Valenciana

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el conseller de Sanitat, Manuel Cervera, han firmat hui un conveni de col·laboració per potenciar la investigació sanitària a la Comunitat Valenciana. Esta col·laboració es plasma en el programa d’ajudes ‘Impulsa’, una convocatòria que permet als professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana, tant facultatius com infermers, incrementar el temps que dediquen a la investigació.

L’Obra Social de Bancaixa destina 90.000 euros a esta convocatòria d’ajudes, coordinada per la Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio). Este programa permet la contractació de professionals sanitaris, que queden alliberats parcialment de la seua labor assistencial per a incrementar així la seua dedicació a la investigació, compatibilitzant ambdues activitats. Una comissió mixta serà l’encarregada d’aprovar la convocatòria, realitzar la selecció de candidats i la concessió de les ajudes, que com a mínim en seran quatre.

La primera convocatòria d’este programa es va realitzar l’any passat. Els projectes seleccionats versaven sobre els principals problemes sanitaris actuals com les malalties cardiovasculars i el càncer. Les ajudes concedides van

beneficiar professionals del sistema públic valencià, que exerceixen la seua activitat clínica en centres de València, Requena, Xàtiva i Elda.

Esta col·laboració amb Fisabio s’emmarca dins del suport de l’Obra Social de Bancaixa a la investigació sanitària per mitjà de la cooperació amb els principals centres de referència en este camp. Bancaixa va destinar l’any passat 700.000 euros a la línia de suport per a la formalització de contractes d’investigació sanitària i biomèdica els destinataris de la qual són joves investigadors.