Bancaixa impulsa un programa d’educació viària com a complemnt a la Cuna de Campeones

Bancaixa ha creat un Programa d’Educació Viària com a complement a la Cuna de Campeones, a fi d’educar els xiquets i xiquetes en la seguretat viària, i crear hàbits i conductes que desemboquen en actituds segures i responsables en l’ús de les vies públiques i els vehicles.

Es tracta d’una campanya d’educació viària mòbil que es realitzarà durant la setmana de proves de cada competició de motociclisme del Bressol de Campions en les ciutats on es desenvolupen, i podran participar xiquets i xiquetes de 8 a 10 anys.

La metodologia hi utilitzada està adaptada a les edats i cursos amb els quals es treballa, i és fonamentalment pràctica. En este sentit, en la primera part del taller els xiquets juguen al Pictionary, al Memory de senyals, al Supertest, i al joc Açò està bé o mal?, realitzant proves educatives sobre la senyalització del trànsit o les normes de seguretat viària. Estes dinàmiques aconsegueixen enllaçar de manera efectiva tot allò que s’ha aprés en les aules de classe per mitjà del joc i material innovador.

En la segona part del taller, els xiquets participen en el joc del vianant, en el qual han de travessar un circuit per les zones habilitades als vianants superant les preguntes i proves que els faran els monitors quan arriben a un semàfor, pas de zebra, etc. Mentrestant, un altre grup de xiquets circula pel circuit en karts, on de complir totes les normes de trànsit. Tots els xiquets i xiquetes participen com a vianant i conductor en el circuit.

El calendari de les proves és:

Per a totes les categories (Minimotos, MiniGP, MiniGP XL 80, preGP, preGP EVO:

· 4 maig: Palma de Mallorca

· 22 juny: Cartagena

· 7 setembre: Jerez de la Frontera

· 14 setembre: València

· 19 octubre: Albacete

· 2 novembre: València

Per a la categoria de Minimotos :

· 4 maig: Palma de Mallorca

· 11 maig: Cullera (València)

· 22 juny: Cartagena

· 29 juny: Jarama

· 6 juliol: València

· 21 setembre: Alfarrasí (València)

· 5 octubre: Vinaròs (Castelló)

· 2 novembre: València

Enguany Bancaixa ha ampliat el nombre d’ajudes que destina a la formació de joves pilots de motociclisme per mitjà de la Cuna de Campeones, del qual han eixit pilots que actualment corren en les primeres categories de motociclisme com Álvaro Bautista, Sergio Gadea o Héctor Faubel.

Bancaixa destinarà a l’Obra Social en 2008 un pressupost de més de 85 milions d’euros, el que suposa un increment del 13,8% més que el passat any. Este pressupost és el major de la història de l’Entitat dedicat a esta àrea, i es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.