Bancaixa inaugura l’ampliació i reforma de la Casa Capellà Pallarés amb una exposició de Jaime Giménez de Haro

Bancaixa inaugura una nova etapa en la història de la Casa Capellà Pallarés que, després d’un treball de dos anys en l’ampliació i reforma de les seues instal·lacions, renova i amplia el seu compromís amb la cultura a Sagunt. Per a obrir aquesta nova etapa, l’Obra Social de Bancaixa ha elegit una exposició de Jaime Giménez de Haro (Port de Sagunt, 1951) amb la qual s’inaugura la renovada sala d’exposicions del centre, una sala que comença a funcionar amb el nom de Nicolau Cotanda, en homenatge a l’artista saguntí.

Les actuacions fetes per Bancaixa a la Casa Capellà Pallarés han permés ampliar i millorar les possibilitats d’aquesta seu com a espai cultural i social, que disposa d’una superfície pròxima als 2.400 metres quadrats. Les obres han fet d’aquest centre cultural un centre més modern, amb la incorporació de les últimes tecnologies (Internet, comunicacions mòbils, banda ampla), combinat amb mecanismes domòtics que faciliten la gestió i l’ús de l’ampliació; un centre més accessible, amb l’eliminació de barreres arquitectòniques per a facilitar l’accés a les persones amb discapacitat; i un centre amb més capacitat. El saló d’actes ha ampliat el seu aforament fins a les 200 persones després de les obres, alhora que l’edifici ha guanyat superfície i s’ha dotat de dues noves sales polivalents a la disposició de la societat saguntina, i que funcionaran amb els noms de Cronista Chabret i Joaquín Rodrigo. Així mateix, la terrassa s’ha dissenyat amb un jardí on s’ha introduït, com a element ambiental, la façana vegetal, de baix consum d’aigua i manteniment mínim.

La renovació s’ha estés també a la sala d’exposicions, que després de les obres comença a funcionar de nou amb el nom de l’artista saguntí Nicolau Cotanda. Aquesta sala estrena la seua nova etapa amb l’exposició de l’artista Jaime Giménez de Haro que, amb el títol de “Vitalismo intemporal. Un deseo para una poética sin etapas”, romandrà a la Casa Capellà Pallarés fins al 22 de gener del 2011.

L’exposició acosta el visitant a l’obra de Jaime Giménez de Haro a través d’una selecció de 35 peces entre pintura i ceràmica. Giménez de Haro, nascut al Port de Sagunt el 1951, ha compatibilitzat, al llarg de la seua trajectòria, el seu treball com a artista amb l’activitat docent en el camp artístic. Des del 1976 fins a l’actualitat, ha fet nombroses exposicions individuals i col·lectives en diferents ciutats com ara València, Sagunt, Elx, Torrent, Palma de Mallorca, Gandia, Madrid, Castelló, Alacant, Jaén, l’Alcora, Onda, Almassora o Morella. La seua obra s’ha exposat també fora d’Espanya en pa ïsos com ara Itàlia, Suècia o França.

La mostra, d’entrada gratuïta, es pot visitar a la sala d’exposicions Nicolau Cotanda (C/Arcediano Andreu, 8) tots els dies de 18 a 21 hores, excepte els festius.