Bancaixa inaugura una diveraula en el servici de pediatria de l’hospital de Sagunt

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el conseller de Sanitat, Manuel Cervera Taulet, han visitat hui l’Hospital de Sagunt, en el qual s’ha inaugurat una Diveraula en el servici de pediatria.

L’objectiu d’este projecte és oferir als xiquets ingressats la possibilitat de desenvolupar activitats de joc i creativitat. Per a això, s’han habilitat cinc equips informàtics, nou mobiliari infantil, una biblioteca i una ludomòbil, donada per Pfizer.

La creació de la Diveraula es fonamenta en l’aplicació informàtica “Diversilàndia: aprén, juga i riu”, que crea un parc temàtic basat en la diversió i en la diversitat. El parc està compost per unes quantes zones temàtiques.

En una d’estes, “Tot Música”, el xiquet pot triar entre una llista d’àlbums musicals i escoltar els temes que desitge. La zona de “Diverjocs” és un espai que disposa d’un gran nombre de videojocs, classificats per rangs d’edats. Una altra de les zones que els xiquets poden triar en esta aplicació informàtica és “món Aventura”, una àrea en què el xiquet pot accedir a diferents videoaventures desenvolupades en 2D/3D i amb temàtiques clarament diferenciades. Finalment, l’“ Espai Web” és una secció en la qual el xiquet podrà navegar per pàgines web, mitjançant un explorador personalitzat i adequat a la seua edat, d’una manera totalment restringida i controlada.

La Diveraula està dotada amb equips informàtics (ordinadors fixos i portàtils), escàner i càmeres web, equips d’imatge i so (televisió, vídeo, cadena de so), càmera digital, recursos lúdic educatius (recursos en diferents suports CD-ROM, llibres, contes, revistes), material escolar, i també mobiliari de treball adequat a l’edat del xiquet.

El programa de Diveraules de Bancaixa s’emmarca dins de l’acord firmat el 2004 amb la Conselleria de Sanitat. Eixe mateix any es van inaugurar les Diveraules de l’hospital Clínic de València, del Doctor Peset de València i de l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva.

Enguany Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 24%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.