Bancaixa mostra al públic les millors obres del Saló Fotogràfic “Ciudad de Segorbe”

Bancaixa inaugura esta vesprada l’exposició de les millors obres que han concorregut als premis del XIV Saló Fotogràfic “Ciudad de Segorbe”, convocat anualment amb la col·laboració de l’Ajuntament i que s’ha consolidat com un referent per als professionals i aficionats a la fotografia. La inauguració estarà presidida per José Vicente Torres Escrig, president de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa, i l’alcalde de Segorbe, Rafael Calvo Calpe.

La Casa Garcerán acull fins al pròxim 5 de juliol una selecció de les obres presentades, integrada per 75 fotografies tant de temàtica lliure com comarcal. Al capdavant d’eixa selecció estan les fotografies guanyadores en esta nova edició i en les seues dues categories:

· Secció de tema lliure:

Primer premi, dotat amb 900 €, per a Manuel Navarro Forcada, d’Almassora, per l’obra “El tren de las 13:30 pm”.

Segon premi, de 600 €, per a Francisco Llop Valero, de Paterna (València), per l’obra “Intervención”.

Tercer premi, de 450 €, per a Manuel López Puerma, d’Alacant, per l’obra “Mirada”.

· En la secció dedicada a temes de caràcter comarcal, amb un premi de 450 €, l’obra Foto 1 de Ramón Abad Riquelme, de Segorbe, a la qual se sumen les mencions especials a Ángel Herranz Rodrigo per l’obra “Una tarde de iinvierno” i a Juan Francisco Plasencia Civera per “Vértigo”.

A la present convocatòria han concorregut 441 obres en les dues especialitats, lliure i comarcal. En la primera s’han presentat 359 fotografies de 93 autors i en la comarcal 82 obres, de 26 fotògrafs.

El jurat del XIII Saló Fotogràfic “Ciudad de Segorbe” ha estat format per Vicente Górriz Marqués, vicepresident de la Comissió Delegada de Segorbe de la Fundació Bancaixa, Gonzalo Mateo Deval Navarro, Juan Peiró Moreno i Juan García Rosell, fotògrafs, Francisco José Tortajada, de l’Ajuntament de Segorbe, i Vicente Hervás i José Salvador Murgui, de la Comissió Delegada.

La vinculació de Bancaixa amb el panorama artístic se sustenta en pilars tan importants com l’aposta pels nous valors, el suport a les figures consagrades i la divulgació dels diferents llenguatges artístics.

En este sentit, Bancaixa per mitjà de la seua Obra Social desenvolupa una important labor divulgativa amb nombroses exposicions. Així mateix, anima a la participació en el món cultural i artístic amb convocatòries com la del Saló Fotogràfic de Segorbe.