Bancaixa ofereix a Alacant el popular concert

El tradicional concert Retaule de Nadal Bancaixa arriba una vegada més a Alacant, tal com ocorre els dies previs a Nadal des de 1998. L‘Església de la Nostra Senyora de Gràcia acollirà demà dissabte 12 de desembre, a les 21 hores, este concert nadalenc el programa del qual serà interpretat, com és tradicional, per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter.

En el programa de Retaule de Nadal Bancaixa 2009 s’incorporen, a més de les clàssiques nadales, algunes peces típiques de la tradició valenciana. El programa serà interpretat per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter davall la direcció de Josep Lluís Valldecabres, i amb Erika Escriga com a soprano, Raquel Fuentes (flauta), Joan Enric Broseta (oboé) i Jesús Debón (piano).

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig, i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres en va assumir la direcció musical. Esta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com la Capella de Ministrers, il Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre altres. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa va nàixer, igual com l’Orfeó, en 1972, a València. L’any 2002, els concerts es van començar a programar també fora de la Comunitat Valenciana. Tots els concerts són d’entrada gratuïta i amb aforament limitat a la capacitat de l’església o la sala.

La presència de l’Obra Social de Bancaixa a Alacant durant este Nadal té el Betlem Bancaixa com una altra de les seues propostes. El conjunt escultòric nadalenc, amb més de 1.200 figures, s’exposa enguany a la Plaça del Congrés Eucarístic d’Elx.