Bancaixa ofereix, a Maó, el tradicional “Retaule de Nadal 2008”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Maó i ho fa de la mà de la prestigiosa Escolania de Ciutadella.

El concert, dirigit per Corretja Genestar, tindrà lloc a les 20, 30 hores de demà, a l’Església de Santa Maria de Maó. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està compost per dotze peces nadalenques de distints racons d’Espanya i el món. Destaquen obres de tradició èuscar com Hator, hator, catalana com Tres cànons de nadal o La Neu. També hi ha algunes d’origen francés, bolivià o algunes de les peces més inconfusibles del nadal com White Christmas o Ave Maria.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit una gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008, ciutats com Saragossa, Oviedo, Lleida, Múrcia, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de nadal de Bancaixa.

| Escolania de Ciutadella. Corretja Genestar, directora.

El grup, que és va formar l’any 1990 com Escolania de la Catedral davall la direcció de Corretja Genestar, ha col·laborat sovint amb la Capella Davídica, amb la qual ha fet concerts arreu de l’illa: concerts de Nadal, concert d’agost de 1998, en ocasió del lliurament de la medalla d’or del CIM al baríton Joan Pons, i concert d’octubre 1998 amb la cantata Pere Sense Por.

El mes d’abril de 1999 va visitar l’Escolania de Montserrat, on hi va fer un concert i el mes de juny va participar en l’òpera Turandot dintre la Setmana de l’Òpera de Maó. A partir de setembre de 1999 agafa el nom actual: Escolania de Ciutadella. Des que és va crear, l’Escolania ha realitzat diferents concerts solidaris pertot l’illa de Menorca. Actualment compta amb 50 cantaires. El seu repertori és molt extens, ja que canta tot tipus de música coral: nadales, música religiosa, cançons populars de tot el món, espirituals negres… Des de les cançons mes tradicionals a les més modernes.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que amb aforament limitat a la capacitat de l’església. Els periodistes que ho desitgen estan invitats a assistir.