Bancaixa presenta el primer “Retaule de Nadal” a càrrec de la Coral Tierra Verde

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Santander i ho fa amb un cicle de concerts de la mà de diferents agrupacions musicals que mantenen una estreta relació amb la ciutat.

Demà dissabte se celebrarà la primera de les audicions. Serà a les 20:00 hores a l’Església de San Pablo. El concert anirà a càrrec de la Coral Tierra Verde acompanyada pel violoncel·lista José Ramón Rioz Fernández i dirigida per José Ramón Rioz Ruiz.

En el recital José Ramón Rioz Fernández interpretarà solos de violoncel, de Bach (preludi de la suite núm. 1) i de Cassadó ( suite per a violoncel), i la nadala tradicional de Catalunya El cant dels ocells. La resta del recital estarà format per l’Ave Maria, de Caccini, “Nessun dorma”, de l’òpera Turandot, de Puccini; Callad, cantores i Cantad, campanes, cantad, de Miguel Ángel Samperio; Ven, Jesús (Juan Mier), Los Reyes, Arroró, Los pañales, Resonet in laudibus i El Niño nació en la mar, de José Ramón Rioz Ruiz; les nadales populars càntabres Cantemos, pastores i San José al Niño Jesús; i els tradicionals Noche de Paz i Adeste fideles.

Cicle de Concerts Retaule de Nadal

El Cicle de Concerts Bancaixa Retaule de Nadal està compost per cinc audicions que se celebraran entre el 13 de desembre i el 3 de gener. Cadascuna tindrà lloc en una església de la ciutat. Els diferents repertoris comparteixen l’esperit nadalenc propi d’estes dates.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit una gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008, ciutats com Saragossa, Palma, Lleida, Múrcia, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de nadal de Bancaixa.

Els següents concerts són:

19 de desembre | Banda Municipal de Música de Santander. Església de San Francisco, 20,00h.

20 de desembre | Coral Salvé de Laredo. Catedral, 20,45h.

CORAL SALVÉ DE LAREDO

27 de desembre | Coral ASCASAM. Església de les Saleses, 20,45h.

3 de gener | Soprano María del Mar Fernández Doval i Manuel Vilas, arpa doble. Església Carmelites, 20,45h

Tots els concerts són d’entrada gratuïta, encara que amb aforament limitat a la capacitat de l’església. Els periodistes que ho desitgen estan invitats a assistir.

| Coral Tierra Verde. Concert Violoncel.

La Coral Tierra Verde de Santander, dirigida per José Ramón Rioz, comença el seu periple musical al novembre de 1989. La seua denominació Tierra Verde, rememora el profund sentir càntabre en referència a un dels més insignes escriptors de Cantàbria, Manuel Llano.

El seu repertori està format per obres de la polifonia clàssica i popular. Ubicada a L’Albericia, compta entre els seus objectius prioritaris, a banda de la mera realització personal en el món coral, dinamitzar la vida social i cultural de l’entorn.

A més dels concerts celebrats en diferents localitats de la regió, cal destacar la participació en diferents festivals com el VII Otoño Musical Castreño; Dia Coral de Cantabria en el Palacio de Festivales de Santander; VI Semana Cultural de Pámanes; Jornadas Musicales Portus Blendum de Suances, i Colegiata de Lerma i Santo Domingo de Silos.