Bancaixa ofereix, a València, el tradicional concert “Retaule de Nadal 2008”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba novament a la ciutat de València i ho fa , com és tradició, de la mà de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter.

L’església del Patriarca acollirà demà dissabte , dia 20 de desembre, a les 22:30 hores, l’audició nadalenca que Bancaixa realitza, des de fa 36 anys, a càrrec d’una de les corals més destacades de la Comunitat Valenciana.

El programa de Retaule de Nadal 2008 es compon de dues parts; en la primera es podran escoltar obres tradicionals d’autors que tenen el nadal com a tema central. Com a novetat l’Orfeó ha incorporat peces d’origen rus. La segona part té un aire més popular, i s’hi interpretarà nadales tradicionals d’autors com Jesús Debón, o Baltasar Bibiloni entre d’altres.

Les sopranos Yolanda Marín i Carmen Romeu, Joan Enric Broseta, amb l’oboè, Gloria Aleza (violoncel), Enrique Llorens i Rubén Herrero (violins) i Jesús Debón (piano) seran dirigits per Josep Lluís Valldecabres. L’Orfeó Navarro Reverter va nàixer el 1972 i des de la seua creació ha interpretat obres de gran dificultat i col·laborat amb diferents orquestres, nacionals i internacionals. Ha ofert concerts monogràfics de música coral, ha realitzat gravacions discogràfiques i ha participat en certàmens internacionals amb gran reconeixement per la seua qualitat interpretativa. Per exemple, el 1988, va obtindre el màxim guardó en el Concurs Internacional de Cors Ciutat de Budapest.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit un gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008 ciutats com Santander, Palma, Lleida, Múrcia, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de nadal de Bancaixa.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que amb aforament limitat a la capacitat de l’església.