Bancaixa ofereix a València un taller d’art per a persones majors, vinculat a l’exposició Per laberints

Bancaixa ha posat en marxa una nova edició dels seus tallers d’art per a majors, un programa l’objectiu del qual és ajudar a la millora de la qualitat de vida d’aquestes persones a través de l’activitat artística. El taller d’art Per laberints es desenvolupa al Centre Cultural Bancaixa de València fins al 30 de juny, amb un contingut inspirat en la mostra sobre laberints que s’exposa actualment al centre.

El taller d’art, de caràcter gratuït i dirigit a persones a partir de 55 anys d’edat, introdueix els majors en el maneig d’unes tècniques i un procés creatiu, que els permet potenciar la seua memòria i orientació. Els monitors ensenyen als assistents a crear el seu propi laberint amb el dibuix i la creació de maquetes com a tècniques principals, i amb la molsa com a element decoratiu.

L’Obra Social de Bancaixa va llançar els tallers d’art per a persones majors el 2008 i des de llavors més de 8.670 persones hi han participat. La primera edició d’aquests tallers va tindre la figura i l’obra de Picasso com a protagonista, i hi van participar 2.729 persones. Donat el gran acolliment de la iniciativa, s’hi ha donat continuïtat amb edicions posteriors com la protagonitzada per Joaquim Sorolla, que coincideix amb l’exposició de la sèrie Visió d’Espanya, que va tindre la participació de 5.064 persones; o la realitzada recentment, amb l’assistència de 881 persones, sobre la iconografia russa del Museu Rubliov de Moscou, exposada per Bancaixa a València en l’últim trimestre del 2010.

El taller d’art per a majors Per laberints es desenvolupa de dilluns a divendres en horari de vesprada, i disposa de la implicació d’empleats voluntaris de Bancaixa, dins del programa de Voluntariat Corporatiu. Per a obtindre més informació i fer la reserva d’assistència s’ha habilitat el número de telèfon 963.813.993.