Bancaixa ofereix demà a la Catedral de Segorbe el seu popular concert Retaule de Nadal

Segorbe és una de les nou ciutats espanyoles en què se celebra enguany el Retaule de Nadal Bancaixa. La Catedral de Segorbe acollirà demà divendres 17 de desembre, a les 20,30 hores, este tradicional concert nadalenc el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter sota la direcció de Josep Lluís Valldecabres, i amb el músic Jesús Debón a l’ orgue i al piano. El concert és d’entrada gratuïta, i limitada a l’aforament de l’església.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter interpretarà un programa amb 16 peces d’autors com Pau Casals, Matilde Salvador, William Byrd, Alessandro Scarlatti, Bartomeu Càrceres, Mateu Fletxa, Ernest Cervera, Jesús Ribera Faig, Brian Kay, Cèsar Franck o Franz X. Gruber. En la primera part, s’interpretaran obres del Renaixement i del Barroc amb la inclusió d’ensalades musicals dels compositors Bartomeu Càrceres i Mateu Fletxa, el Vell, molt vinculats a la ciutat de València per la Capella Musical dels Ducs de Calàbria i de la Catedral de València.

El programa incorpora a més l’obra Veni de Libano per a 9 veus i continu del mestre de capella Francesc Navarro, una peça musical recuperada després de la consulta de material manuscrit dels Fons Musicals del Patriarca i de la Catedral de Segorbe. Per a la interpretació del repertori d’esta primera part es comptarà amb la participació d’un grup de ministrils (instruments de música

antiga): violes de gamba, cornetto, xeremia, sacabutx, baixó en quinta, orgue i percussió.

La segona part del programa està integrada principalment per obres tradicionals o d’inspiració popular de diferents països d’Amèrica i Europa, en versions per a cor a capella o cor amb piano, sense oblidar la presència de composicions d’autors valencians.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig, i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir-ne la direcció musical. Esta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com la Capella de Ministrers, Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre d’altres. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa va nàixer, igual com l’Orfeó, el 1972, a València. L’any 2002, els concerts es van començar a programar també fora de la Comunitat Valenciana. La programació d’enguany va arrancar dissabte passat 11 de desembre amb un concert a Alacant, al qual va seguir el de Sevilla. Els pròxims tindran lloc a València (18 de desembre), Madrid (19 de desembre), Santander (22 de desembre), Lleida (23 de desembre), Ciutadella (Menorca, 19 de desembre) i Sóller (Palma, 28 de desembre). Tots els concerts són d’entrada gratuïta i amb aforament limitat a la capacitat de l’església.