Bancaixa ofereix demà el concert El Retaulet amb un repertori de música popular nadalenca

El Centre Cultural Bancaixa de València acull demà el concert El Retaulet, en qual l’Orfeó Valencià Navarro Reverter ofereix, juntament amb l’Orfeó Valencià Infantil (OVI), un repertori nadalenc popular i generalista compost per 21 peces. Aquesta és la segona edició d’aquesta proposta musical que Fundació Bancaixa va posar en marxa l’any passat a partir de l’experiència del Retaule de Nadal Bancaixa, que, des de fa 40 anys, ofereix al públic concerts tradicionals de Nadal en diverses ciutats. El concert, que tindrà lloc a La Sala d’Actes del Centre Cultural Bancaixa demà dimarts 27 de desembre, a les 20.00 hores, és d’entrada gratuïta. Es podran arreplegar les entrades el mateix dia, a la porta d’accés, a partir de les 18.00 hores i fins a completar l’aforament.

Les veus dels xiquets de l’Orfeó Valencià Infantil (OVI), amb edats compreses entre els 6 i 15 anys, interpretaran la primera part del concert, sota la direcció del mestre Josep Lluís Valldecabres. Per la seua banda, l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, també sota la batuta de Josep Lluís Valldecabres, tancarà el concert amb una selecció de música coral tradicional de Nadal. Els orfeonistes comptaran amb l’acompanyament de Jesús Debón al piano i de Joan Enric Broseta, amb l’oboé.

L’Orfeó Valencià Infantil (OVI) va nàixer al setembre del 2004 amb l’impuls de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter i amb la col·laboració d’un grup de professionals de l’educació musical. Aquesta proposta s’ha consolidat en un orfeó integrat en l’actualitat per més d’un centenar de xiquets a partir dels 4 anys d’edat.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València el 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres en va assumir la direcció musical. Aquesta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com Capella de Ministrers, Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre altres. El seu repertori abasta la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. Enguany, L’Acadèmia Valenciana de la Música ha atorgat a l’Orfeó Valencià Navarro Reverter la Distinció Insigne de la Música Valenciana.

El Retaulet sorgeix de la iniciativa Retaule de Nadal Bancaixa que, des del seu naixement a València el 1972, s’ha representat en moltes altres ciutats al llarg dels seus 40 anys d’història. Enguany, el Retaule de Nadal Bancaixa ha visitat les ciutats de València, Alacant i Palma, amb repertoris que van des de la música del Renaixement i del Barroc fins a peces d’inspiració popular i obres de creadors valencians.

Premsa Fundació Bancaixa