Bancaixa ofereix demà el concert ‘El Retaulet’ amb un repertori de música popular nadalenca

El Centre Cultural Bancaixa de València celebra demà la primera edició d’‘El Retaulet’, una nova versió del tradicional concert Retaule de Nadal Bancaixa que s’ofereix des de fa 38 anys. La nova proposta musical de l’Obra Social de Bancaixa per a Nadal es distingeix per la participació en este cas de l’Orfeó Valencià Infantil (OVI), junt amb l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, i per oferir un repertori nadalenc més popular i generalista. El concert, que tindrà lloc al Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa demà dimecres 22 de desembre, a les 20,15 hores, és d’entrada gratuïta, però amb a l’aforament limitat.

Les veus dels xiquets de l’Orfeó Valencià Infantil (OVI), amb edats compreses entre els 6 i 15 anys, interpretaran les dues primeres parts del concert, amb la direcció de Joan E. Broseta i Josep Lluís Valldecabres, acompanyats al piano per Jesús Debón, amb obres nadalenques d’inspiració popular.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter, dirigit per Josep Lluís Valldecabres i també amb Jesús Debón al piano, tancarà el concert amb una selecció de música coral tradicional de Nadal.

L’Orfeó Valencià Infantil (OVI) va nàixer al setembre del 2004 davall l’impuls de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter i amb la col·laboració d’un grup d’orfeonistes professionals en l’educació musical. Esta proposta musical i educativa s’ha consolidat amb un orfeó integrat en l’actualitat per més d’un centenar de xiquets a partir dels 4 anys d’edat.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València el 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig, i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir-ne la direcció musical. Esta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com la Capella de Ministrers, Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre altres. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa, de la queal ha sorgit ‘El Retaulet’, va nàixer el 1972 a València. L’any 2002, els concerts es van començar a programar també fora de la Comunitat Valenciana. La programació d’enguany inclou concerts a Alacant, València, Segorbe (Castelló), Sevilla, Madrid, Santander, Lleida, Ciutadella (Menorca) i Sóller (Palma).