Bancaixa ofereix el seu popular concert de Nadal a l’església de la Mare de Déu de Gràcia d’Alacant

El tradicional concert Retaule de Nadal Bancaixa arriba una vegada més a Alacant, tal com passa els dies previs a Nadal des del 1998. L’església de la Mare de Déu de Gràcia acollirà demà dissabte 11 de desembre, a les 21 hores, aquest concert de Nadal el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter amb la direcció de Josep Lluís Valldecabres i amb Gema Rubio com a soprano, i Jesús Debón en l’orgue i en el piano. El concert és d’entrada gratuïta i limitada a l’aforament de l’església.

El programa del Retaule de Nadal Bancaixa inclou algunes nadales clàssiques, a més de peces típiques de la tradició valenciana. L’Orfeó Valencià Navarro Reverter interpretarà 16 temes d’autors com ara Pau Casals, Matilde Salvador, William Byrd, Alessandro Scarlatti, Bartomeu Cárceres, Mateu Fletxa, Ernest Cervera, Jesús Ribera Faig, Brian Kay, César Franck, Charles E. Ives, Bob Chilcott i Peter Gritton. El programa es tanca amb l’Hallelujah de George F. Handel i l’Stille Nacht, de Franz X. Gruber.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València el 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig, i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir-ne la direcció musical. Aquesta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com la Capella de Ministrers, Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre d’altres. El seu repertori abasta la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa va nàixer, igual que l’Orfeó, el 1972, a València. L’any 2002, els concerts es van començar a programar també fora de la Comunitat Valenciana. La programació d’enguany arranca amb el concert de matí a Alacant, al qual seguiran huit més a València, Sogorb (Castelló), Madrid, Santander, Lleida, Sevilla, Ciutadella (Menorca) i Sóller (Palma). Tots els concerts són d’entrada gratuïta i amb aforament limitat a la capacitat de l’església.