Bancaixa ofereix el seu popular concert nadalenc a l’església de la Mare de Déu de Gràcia d’Alacant

El tradicional concert Retaule de Nadal Bancaixa, que enguany compleix 40 anys d’història, arriba una vegada més a Alacant, tal com passa cada any en els dies previs a Nadal. L’església de la Mare de Déu de Gràcia acull demà dissabte 17 de desembre, a les 21 hores, aquest concert nadalenc el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter sota la direcció del mestre Josep Lluís Valldecabres. A les veus del cor se sumaran les de les sopranos Gema Rubio, Paloma Martínez i Eva Paula Bonora, a més de José Francisco Pedrero, baríton. Tots ells estaran acompanyats al piano per Jesús Debón. El concert és d’entrada gratuïta i aforament limitat.

El programa del Retaule de Nadal Bancaixa inclou enguany peces de grans compositors del Renaixement i el Barroc, com Tomás Luis de Victoria o Georg Friedrich Händel. Juntament amb això, s’inclouen algunes nadales clàssiques, a més de peces típiques de la tradició valenciana. L’Orfeó Valencià Navarro Reverter interpretarà demà un total de 17 temes d’autors com Frank, Präetorius, Rheinberger, Elgar, Cossetto, Britten, Rutter, Gil Tàrrega, Riberga Faig, Manuel Palau, Matilde Salvador o Jesús Debón. El programa es tanca amb el tradicional Stille Nacht, de Gruber.

L’Orfeó Valencià Navarro Reverter va nàixer a València el 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres en va assumir la direcció musical. Aquesta coral és reconeguda a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, The Academy of Saint Martin in the Fields o l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma. Ha col·laborat també amb grups instrumentals com Capella de Ministrers, Banchetto Musicale o Flos Florum d’Hamburg, entre altres. El seu repertori abasta la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. Enguany, L’Acadèmia Valenciana de la Música ha atorgat a l’Orfeó Valencià Navarro Reverter la Distinció Insigne de la Música Valenciana.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa va nàixer, igual que l’Orfeó, el 1972, a València. Des de llavors, s’ha celebrat en moltes altres ciutats durant els seus 40 anys d’història. La programació del Retaule d’enguany arranca amb el concert de matí a Alacant, a què seguirà un altre a València, el pròxim 23 de desembre, i un més a Palma, el dilluns 26 de desembre. Tots els concerts són d’entrada gratuïta i amb aforament limitat a la capacitat de l’església.