Bancaixa organitza la nit en blanc de Sorolla

Demà , després de la inauguració de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya, a la qual assistiran els prínceps d’Astúries, Bancaixa ha organitzat una “nit en blanc” en la qual s’obriran al públic les portes del Nou Centre Cultural durant tota la nit.

L’exposició de Joaquim Sorolla estarà oberta des de les 22’00 hores del dia 7 de novembre fins a les 8’00 del matí de l’endemà amb l’objectiu que tot aquell que vulga acostar-s’hi puga visitar, amb entrada gratuïta i sense necessitat de reserva prèvia, els 14 llenços que conformen la mostra del pintor valencià.

Amb esta nit en blanc, Bancaixa mostrarà per primera vegada al públic l’obra completa Visions d’Espanya, que romandrà a València fins al 31 de març de 2008. Posteriorment, l’exposició tindrà una itinerància per altres ciutats espanyoles fins a setembre de 2009, quan tornarà de nou a València per exposar-se fins al 12 d’octubre.

La nit en blanc de Sorolla permetrà disfrutar de l’exposició a tots aquells que encara no han pogut aconseguir entrades per veure la mostra, ja que les reserves per al mes de novembre i desembre ja estan esgotades.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya comptarà amb les últimes tecnologies, perquè disposarà de guies multimèdia mòbils amb informació addicional sobre l’obra de Sorolla. A més, la mostra es completarà amb activitats paral·leles, com el Congrés Internacional Mirades sobre Espanya, dirigit pels comissaris de l’exposició, Facundo Tomás i Felipe Garín, en el qual es realitzarà un repàs als distints enfocaments amb què s’ha vist Espanya des de la literatura i les arts.

Un taller didàctic, en el qual els més menuts aprendran a fer un gran panell com el que va fer el pintor valencià per a la Hispanic Society de Nova York, completa les activitats a l’entorn de l’exposició.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.