Bancaixa participa en la creació de la Càtedra Cultura Directiva i Empresarial de la Universitat Politècnica de València

La Universitat Politècnica de València i el Consell Social d’esta institució han constituït, amb la participació de Bancaixa, la Càtedra Cultura Directiva i Empresarial. Es tracta d’una iniciativa promoguda pel Consell Social de la Politècnica que té per objectiu fomentar la cultura directiva i empresarial en els alumnes de la Universitat Politècnica de València, incrementar el coneixement i la relació entre la Universitat i l’empresa i impulsar activitats complementàries i innovadores relacionades amb la funció directiva i el món de l’empresa.

Per a la posada en marxa d’esta Càtedra, que tindrà una vigència inicial de tres anys, el Consell Social de la Politècnica ha creat una comissió d’empreses i institucions interessades en la promoció de la cultura directiva i empresarial. En esta comissió s’han integrat Bancaixa, l’Autoritat Portuària de València, el Col·legi d’Economistes de València, la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), la Cambra de Comerç de València, l’Institut Tecnològic de l’Embalatge, Transport i Logística (ITENE), la Fundació d’Investigació de l’Hospital General Universitari de València i la Caixa Mediterrani (CAM). No obstant això, la Càtedra està oberta a la integració futura de noves entitats que compartisquen els mateixos objectius.

La Càtedra Cultura Directiva i Empresarial, adscrita a la Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses, serà dirigida per Damián Frontera, president de Redit. Entre les activitats a desenvolupar destaquen l’organització de conferències mensuals o bimestrals d’empresaris, professionals o directius rellevants per la seua experiència i seran obertes a l’assistència tant de professors i alumnes de la Politècnica com a persones externes de la Universitat. La Càtedra també oferirà cursos impartits per empresaris, professionals o directius i personal docent de la Politècnica en el contingut dels quals es desenvoluparan diferents perspectives al voltant de la direcció d’empreses.

La firma de la Càtedra Cultura Directiva i Empresarial ha comptat, entre altres, amb la presència del rector de la Universitat Politècnica de València, Juan Juliá; el president del Consell Social de la Politècnica; Rafael Ferrando; el president de l’Autoritat Portuària de València, Rafael Aznar; el degà president del Col·legi d’Economistes de València, Leopoldo Pons; el president de la CEV, José Vicente González; el president de la Cambra de Comerç de València, Arturo Virosque; el gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas Jáuregui; el director gerent d’ITENE, Javier Zabaleta; el gerent de la Fundació d’Investigació de l’Hospital General Universitari, Julio Mas; el director territorial a València de la CAM, Bernardo Chuliá.

Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors

Bancaixa s’involucra en les activitats universitàries: en l’actualitat estan funcionant una xarxa de 34 càtedres Bancaixa Joves Emprenedors amb una dotació global de 949.000 euros

La Càtedra Bancaixa-UPV , dirigida pel professor Gabriel García, desenvolupa distintes activitats com el Concurs Joves Emprenedors Universitaris UPV-Bancaixa; els Premis als Treballs Final de Carrera, amb els quals es pretén estimular la realització de treballs de final de carrera d’alt nivell i impulsar els primers projectes i iniciatives dels joves emprenedors.