“Mislata en Obert” torna per segon any com a reflex de la multiculturalitat del municipi

L’Ajuntament de Mislata i Bancaixa han presentat hui la segona edició de Mislata en obert: joves x la convivència . Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Joventut que té com a objectiu fomentar la integració social de les persones immigrants que viuen al municipi. Per mitjà d’un ambiciós programa d’activitats de caràcter lúdic i cultural, el Consistori pretén afavorir el coneixement de totes les cultures que viuen a Mislata i amb això millorar la convivència i el respecte a la diversitat.

Esta iniciativa municipal compta, igual com la primera edició, amb el suport de Bancaixa. Per això ambdues entitats han firmat este matí un conveni de col·laboració. En l’acte han participat l’alcalde de la ciutat, Manuel Corredera, el regidor de Joventut, Jaume Bronchud, i Vicente Carbonell, director de l’oficina de Bancaixa de Gregorio Gea, a més de Mariam Cardona i Valentín Díez, responsables tècnics de l’Ajuntament i la Fundació Bancaixa.

Mislata ha sigut sempre un lloc d’acollida de nous veïns. Actualment la ciutat té al voltant d’un 15% de població estrangera de més de 90 nacionalitats distintes. “A Mislata sempre hem rebut tothom amb els braços oberts i sempre hem fet d’esta diversitat una oportunitat d’enriquiment cultural”, explica l’alcalde, Manuel Corredera.

La nova edició de Mislata en obert arrancarà el pròxim 27 d’abril i es prolongarà fins al 9 de maig. De les novetats d’enguany, el regidor Jaume Bronchud ha destacat que “l’esforç imaginatiu per a arribar al nombre més gran de gent possible, triplicant la programació d’activitats, sobretot al carrer, però sense perdre la qualitat que va caracteritzar la primera edició de Mislata en obert”. Durant dues setmanes, se succeiran les exposicions, projeccions de cine, tallers, col·loquis, representacions teatrals i un infinitat de propostes per fer de Mislata un referent de les polítiques d’integració.

D’entre totes destaca enguany INTEGRarte –una exposició col·lectiva de diferents artistes que penjaran dels balcons del carrer Miguel Hernández–, la campanya d’animació lectora “Les mil i una…”, les exposicions sobre El Marroc i la Fundació Vicente Ferrer, la trobada entre cultures o el concert de Zulú 9.30 a l’Avinguda, amb el que es tancarà esta segona edició de Mislata en Obert.

Després de la firma del conveni amb la Fundació Bancaixa, Vicente Carbonell ha explicat que l’entitat que presenta es caracteritza per la seua aposta “pel compromís social, per això donem suport a totes les entitats o corporacions locals com la de Mislata que es mostren sensibles amb els temes d’integració social”. A més del seu suport a Mislata en obert, Carbonell ha destacat que la Fundació Bancaixa impulsa altres projectes socials com el suport a les ONG’s, a les universitats o la Targeta Voluntariat, de la qual Bancaixa dóna el 50% dels beneficis per a finalitats socials.

Bancaixa porta set anys col·laborant amb la normalització de la interculturalitat mitjançant el coneixement i l’intercanvi de cultures. En la seua primera convocatòria el 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana; enguany són 45 les entitats que han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per realitzar estes activitats. L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè només d’esta manera es puguen potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.