Bancaixa potencia el diàleg amb el tercer sector per mitjà del Compromís Social Bancaixa

Durant la participació de Bancaixa en el I Congrés de Voluntariat Corporatiu, celebrat els dies 14 i 15 d’abril a València, Valentín Diez, representant de la Fundació Bancaixa, hi ha assenyalat que l’Entitat manté el diàleg amb el tercer sector des de l’Àrea de Desenvolupament Social, que compta amb el 25% del pressupost destinat a Obra Social de la Caixa. Esta dotació va destinada fonamentalment a accions que perseguixen la promoció del voluntariat en la societat i la integració dels més desfavorits.

Entre els projectes de trobada més rellevants es troben les convocatòries d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social, les Setmanes Interculturals en col·laboració amb ajuntaments i universitats de tot Espanya, o els acords amb nombroses entitats com Fundar o el CeiMigra. Amb esta última, este matí mateix el president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha firmat un conveni per a la formació social i la integració dels immigrants.

Per la seua banda, la directora de Responsabilitat Social Corporativa de Bancaixa, Isabel Rubio, ha destacat durant la seua intervenció en el taller “Bones pràctiques de voluntariat corporatiu” la labor realitzada pels empleats de l’Entitat en diverses accions de voluntariat per al foment de la protecció del medi ambient, la diversitat cultural o la integració social.

En este sentit, cal destacar l’aposta de l’Entitat per estes iniciatives; de fet, mitjançant el seu Compromís Intern amb els empleats Bancaixa facilita la realització d’activitats solidàries en dos dels seus punts. D’esta manera, els empleats de Bancaixa poden sol·licitar excedències especials d’un any per a desenvolupar labors de cooperació amb ONG i també acollir-se a un permís retribuït de quatre hores per al desenvolupament d’este tipus d’activitats.

Bancaixa compta a més amb un Programa de Voluntariat Corporatiu que, entre altres accions, inclou una activitat Voluntariat Forestal en la qual van participar un total de noranta empleats durant l’any passat en companyia dels seus familiars.

Destaca també el programa de col·laboració d’ACNUR per a l’Ajuda al Refugiat, en el qual van participar al voltant de 700 empleats i amb el que es van recaptar fons per valor de 30.000 euros destinats a projectes al Congo. En esta mateixa línia s’ inicià un altre projecte solidari amb Amèrica Central pel qual els empleats van donar més de 2.000 llibres de formació secundària, professional i universitària per dotar les biblioteques de les residències d’estudiants que Bancaixa té a Nicaragua i El Salvador, entre altres països.

Finalment, cal assenyalar que més del 42% dels empleats de Bancaixa col·labora amb més 200 ONG de tot Espanya, com UNICEF, Amnistia Internacional, ACNUR, Payasospital, Aspanion, etc.