Bancaixa premia els projectes de final de carrera de 131 estudiants de la Universitat Politècnica de València

Els Premis Bancaixa-Universitat Politècnica de València han aconseguit la XII edició en una convocatòria que acaba de resoldre’s amb la concessió de 131 premis a projectes de final de carrera desenvolupats per estudiants de la UPV durant l’estada de pràctiques en empreses o institucions. L’Obra Social de Bancaixa ha destinat a aquest programa de reconeixement i suport a la inserció laboral dels jóvens, un pressupost de 432.300 euros. Cada un dels premis està dotat amb 3.300 euros, dels quals 1.800 són per a l’estudiant autor del projecte, 750 euros, per al tutor en l’empresa o la institució i, 750, per al tutor en la Universitat.

A aquesta edició dels Premis Bancaixa-UPV s’han presentat un total de 863 candidatures. Aquesta xifra representa un creixement pròxim a l’11% respecte dels 778 estudiants de la Politècnica que van optar als guardons en l’edició anterior corresponent al curs 2007-2008. La XII edició s’ha convertit, a més, en la que més nombre de projectes ha rebut des que es va instituir aquesta convocatòria anual en el curs 1997-98.

Els premis Bancaixa-UPV estan emmarcats en el conveni vigent entre la Fundació Bancaixa i la Universitat Politècnica de València. L’objectiu d’aquests premis, que concedeixen les dues entitats, és guardonar aquells projectes de final de carrera desenvolupats en empreses i institucions segons els criteris de qualitat, el grau d’aplicabilitat i la millora que suposen per a l’empresa/institució i per a la societat valenciana. La procedència formativa dels estudiants premiats comprén titulacions molt diverses. Els premis s’han distribuït entre l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi, l’Escola Politècnica Superior de Gandia, les escoles tècniques superiors d’Arquitectura, d’Enginyeria Informàtica, de Gestió de l’Edificació, d’Enginyers Agrònoms, de Camins, Canals i Ports, d’Enginyeria del Disseny, de Geodèsica, Cartografia i Topografia, d’Enginyers industrials, d’Enginyers de Telecomunicació, del Medi Rural i Enologia, l’Escola Universitària Ford Espanya, la Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses, i la de Belles Arts.

Les dotze convocatòries del Premi Bancaixa-UPV acumulen un total de 4,5 milions d’euros destinats per l’Obra Social de Bancaixa a aquest programa de vinculació entre la Universitat i l’empresa. En aquest període, han participat 8.632 alumnes i 5.734 empreses. Bancaixa i la UPV han premiat durant aquests anys 1.500 projectes de final de carrera.