Bancaixa presenta, a Ciudad Real, la exposició “Caixa de Remordiments” de Pablo Picasso

Bancaixa presenta en l’Aula Universitat Oberta del Campus de Ciudad Real de la Universitat de Castella La Manxa, a partir de hui i fins al 3 de novembre, una de les seues col·leccions d’obra gràfica pertanyents a Pablo Picasso, la “Caisse à Remords”, la quarta sèrie de gravats de l’insigne artista que Bancaixa va incorporar al patrimoni de l’entitat. La compra es va emmarcar dins del propòsit de continuar la línia mantinguda d’incrementar el patrimoni artístic i destinar-lo a exposicions en benefici dels ciutadans.

Els fons artístics de Bancaixa compten amb set col·leccions completes, de les poques que n’hi ha al món i que són bàsiques en l’obra gràfica picassiana: la Suite Vollard, la Suite 347, la Suite 156, la “Caixa de Remordiments” que Bancaixa presenta hui a Ciudad Real, Fumadors, Retrats de Família i l’última adquisició, la Suite 60 . A més, Bancaixa disposa de 6 linogravats i més de 80 llibres il·lustrats per l’artista malagueny.

L’obra gràfica de Picasso comprén més de 2.000 estampes. De les sèries que va realitzar se’n conserven molt poques completes, ja que la majoria es van vendre per làmines soltes. Bancaixa disposa de set col·leccions íntegres.

La “Caixa de Remordiments” és una sèrie de quaranta-cinc gravats, aiguaforts, puntes seques i vernissos blans, que Picasso va anar realitzant al llarg de la seua vida i de manera intermitent. Per esta raó ha estat comparada amb un diari íntim, perquè reflecteix totes les etapes de la seua vida i els diversos estils amb què va experimentar. El fil comú que uneix totes les estampes no és més que la mà creadora de Picasso i el seu capritx.

Bancaixa és l’entitat privada del món que posseeix més obra gràfica de Picasso i s’ha convertit en un referent per als estudiosos d’esta especialitat de l’autor universal.

L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca esta exposició, incrementa any rere any el seu pressupost, aconseguint els 72 milions d’euros en el present exercici. Açò suposa un increment major al 24% respecte a l’any passat, i ens converteix en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a l’Obra Social.

A més, Bancaixa es distingeix com l’entitat amb major augment percentual en fons destinats a l’Obra Social, realitzant així una labor cada vegada més important a favor de la societat.